یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
«کتاب‌بازی» در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

«کتاب‌بازی» یک پلتفرم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان است که علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ از برنامه‌های آن به صورت حضوری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «کتاب‌بازی» یک بازی محیطی‌تعاملی با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب‌ها و نویسندگان در قالب بازی و سرگرمی است که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، همزمان با سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلای تهران برگزار می‌شود.

مخاطبان این طرح که به همت مرکز رسانه کتاب «پنج و هفت» و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود، کودکان و نوجوانان دختر و پسر در دو دوره سنی ۹ الی ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال هستند. عمده فعالیت‌ها و بازی‌های تعریف‌شده در «کتاب‌بازی» براساس دو مفهوم استعمار و استعمارستیزی و همچنین الگوقهرمان و رویای آرمان‌شهر، طرح‌ریزی شده و از این طریق مخاطب نوجوان با کُتُب یاد شده آشنا خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این فرایند بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب به مخاطب حاضر در نمایشگاه از طریق بازی‌وارسازی معرفی خواهد شد. این بازی از یک طرح بازی‌وارشده (گیمیفیکیشن) از ترکیب چالش‌های حقیقی و پیاده‌سازی آن‌ها در بستر مجازی مسابقه تشکیل شده است. در مسیر این بازی، مخاطب به انجام رویدادهایی جذاب سوق داده می‌شود که برایش آورده‌ای مفهومی دارد و در ضمن آن به سراغ کتاب‌ها، نشرها و نویسندگان در نمایشگاه کتاب تهران می‌رود و با آن‌ها آشنا می‌شود.

حرکت، حل مسئله و انجام فعالیت و تولید محتوا اهم فعالیت‌ها و مکانیک اصلی چالش‌ها و بازی‌های «کتاب‌بازی» است. «کتاب‌بازی» یک پلتفرم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان است. در این پلتفرم، کودکان و نوجوانان با چندین چالش محیطی روبه‌رو می‌شوند که در قالب این چالش‌ها سعی شده است کتاب‌های مفید و ناشران به آن‌ها معرفی شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه می‌توانند به آدرس اینترنتی https://bookbazi.۵va۷.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثنا علیزاده IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    نمیدانم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط