دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» برگزار شد

نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» با حضور افسانه موسوی گرمارودی، شاعر و نویسنده در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» با حضور افسانه موسوی گرمارودی، شاعر و نویسنده یکشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در غرفه سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست، افسانه موسوی گرمارودی درباره جایگاه و چرایی پرداختن به خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: به نظرم آمد ما زمانی که داریم در رابطه با ادبیات کودک صحبت می‌کنیم این ادبیات کودک باید سرگرم‌کننده باشد؛ این سرگرم‌کنندگی می‌تواند باعث رشد و ارتقای کودک شود.

او افزود: ما در وهله اول به دنبال این هستیم که کودک را سرگرم کنیم و در ضمن سرگرم‌کردن کودک، او را به یک ارزشمندی برسانیم که نسبت به قبل از خواندن کتاب در آن نقطه واقع نشده بود. اگر نگاه‌مان به شعر، داستان و ادبیات کودک این باشد باید فکر کنیم لابه‌لای سرگرم کردن بچه‌ها، چه نکته‌ای را می‌خواهیم به آن‌ها آموزش دهیم؟

این شاعر به ماهیت ادبیات اشاره و بیان کرد: اصلاً ادبیات در وهله اول می‌خواهد چیزی را آموزش دهد که به آن کلمه ادب اطلاق می‌شود. می‌خواهیم تجربه‌های زندگی را به آن‌ها منتقل کنیم و می‌خواهیم برای آن‌ها مسیر کسب تجربه را هموار کنیم. اگر قرار است تجربیات را به بچه‌ها منتقل کنیم اولین تجربه بچه‌ها، خانواده است.


به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط