چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
می‌خواهم تمام اشتیاق جهان را پوشش خبری بدهم

عینک خبرنگاری‌ام را برمی‌دارم و آنقدر رویش دستمال می‌کشم که صدای تمیزی بدهد. دوباره می‌زنمش و با خودم فکر می‌کنم باید تمام شور و اشتیاق جهان را پوشش خبری بدهم! 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم کمالی‌پور راوری: صبح بیست‌وچهارم اردیبهشت، کاغذی را نم‌نم باران خیس کرده است. من زیر باران راه می‌روم و به خرواری از مصاحبه‌هایی که از تنظیم آن‌ها عقب مانده‌ام فکر می‌کنم. نکند انتظار داشتید بگویم به لطافت بهاری و صدای پرندگان می‌اندیشم؟


روز ششم تا دیروقت در غرفه‌ام؛ در اواسط روز نشست «آسیب‌شناسی شعر کودک» در غرفه برگزار می‌شود. غلامرضا بکتاش که مهمان نشست‌مان است، انرژی از دست رفته‌ام را با شوخی‌ها و مهربانی‌هایش به تنم برمی‌گرداند.
با مهربانی به من می‌گوید: «آب بخور دخترم؛ چون آب نمی‌خوری سردرد می‌گیری.». بله من یک خبرنگارم و این یک متن خبری است؛ اما چه می‌شود اگر بگویم به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وقتی غلامرضا بکتاش شاعر کودک به او گفت: دختر عزیزم، دل خبرنگار خیلی برای پدرش تنگ شد.


آخر وقت از غرفه بیرون می‌زنم تا برای پرونده جدید سرویس یعنی «خلاقیت در غرفه‌ها»، دقیق‌تر به آن‌ها نگاه کنم. در غرفه نشر افق ۲۰ دقیقه با رویا میرغیاثی، مسئول روابط عمومی این نشر حرف می‌زنم. حتی یک ثانیه هم احساس خستگی نمی‌کنم و حواسم پرت نمی‌شود. این روزها خیلی به نیروی سازنده شوق و اشتیاق فکر می‌کنم. اینکه چطور باعث می‌شود یک کار درست و حسابی شکل بگیرد؟

به رویا میرغیاثی بابت کار تروتمیزی که در غرفه افق انجام داده‌اند تبریک می‌گویم؛ لبخند می‌زند و می‌گوید: «ممنونم که دیدی!». حرفش قند توی دلم آب می‌کند. عینک خبرنگاری‌ام را برمی‌دارم و آنقدر رویش دستمال می‌کشم که صدای تمیزی بدهد. دوباره می‌زنمش و با خودم فکر می‌کنم باید تمام شور و اشتیاق جهان را پوشش خبری بدهم!

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلمی از کرمان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    حتما باباتون هم دلتنگتونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط