چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
ماجرای رنج عجیب و گنج ارزشمند

زمان پیاده‌کردن نشست با ضبط صوت خالی از صحبت مواجه شدم. دنیای رویایی این نشست برایم ویرانه شد. گویی این کلمات نوردار در رویا منعقد شده بود و حالا دیگر اثری از آن نبود. پس از این رنج، گنج‌های پی‌درپی روز هفتم به استقبالم آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: هفتمین‌روز نمایشگاه برای من روز رنج عجیب و گنج‌های ارزشمند بود. ۲۵ اردیبهشت‌ماه به مناسبت پاسداشت زبان پارسی در غرفه ایبنای کودک و نوجوان، میزبان دو نویسنده ارزشمند و خلاق و کاردرست در زمینه ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان بودم. با آن‌ها در مورد اقتباس از ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان حرف زدم و با هم از ایده‌های خلاقانه گفتیم و شنیدیم. گنجش آن‌جا بود که یک ساعت تک به تک جملات آن دو را در ذهن بلعیدم و لذت بردم و آن قسمتش را که باید، در طاقچه دل گذاشتم تا سرلوحه مسیر خبرنگاری‌ام قرارش دهم و رنجش آن‌جا بود که زمان پیاده‌کردن نشست با ضبط صوت خالی از صحبت مواجه شدم. دنیای رویایی این نشست برایم ویرانه شد.

گویی این کلمات نوردار در رویا منعقد شده بود و حالا دیگر اثری از آن نبود. پس از این رنج، گنج‌های پی‌درپی روز هفتم به استقبالم آمدند؛ گنج اول آن‌جا بود که مجبور شدم تمام آن کتاب‌های کودکی را که روزگاری در باب حل مسئله و تاب‌آوری خوانده بودم به روی دایره بیاورم و در شغل خبرنگاری‌ام زندگی‌اش کنم. گنج دوم، هدیه‌ای بود که از یک مدیر انتشارات گرفتم؛ کتاب کودکی که عنوان آن «شروع دوباره تو» بود و با آن، بار دیگر قصه‌ها را درمان به‌موقع رنج‌ها یافتم. گنج سوم از میان معاشرت با غرفه‌های کودک و نوجوان و بررسی خلاقیت آن‌ها و گفت‌وگو در مورد آنچه تا امروز در نمایشگاه بر آن‌ها گذشته است، پدیدار شد. گنج چهارم در دست نویسنده کودک و نوجوانی بود که به غرفه ایبنا آمد و ما با او در اهمیت مثلث طلایی ناشر، پدیدآورنده و رسانه برای تولید محتوا و معرفی یک اثر صحبت کردیم.

و گنج نهایی نیز پیدا کردن تمام احوالات روز هفتم یک خبرنگار کودک و نوجوان در کتاب «رودخانه» از انتشارات مهرسا بود؛ گنجی که باز هم یادآور این موضوع شد که کتاب کودک صرفاً برای کودکان نیست و یک بزرگسال نیز می‌تواند دست کودک درونش را بگیرد و برای درمان، داروی جادوی قصه‌ها را به او بخوراند.

«گاهی خوشحال و خندان
گاهی ساکت و غمگین
گاهی خشمگین و پرتلاطم
و گاهی هم آرام
تو مثل رودخانه‌ها
در میان این احساسات جاری هستی
اما یه حقیقتی را فراموش نکن:
رودخانه همیشه در حال تغییره
درست مثل زندگی!....»

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط