جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کودک ثروتمند، کودکی است که والدینش کتابخوان‌اند

موضوع گزارش عصر روز نهم، صحبت با والدینی بود که برای نوزاد و فرزند نوپای خود کتاب می‌خواندند و از تأثیراتش برایم می‌گفتند.

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: آخرین پنجشنبه تقویم نمایشگاهی هم به سر آمد. تیتر اول امروز، عکس دسته‌جمعی بچه‌های ایبنا بود که خبر از نزدیک‌شدن به پایان ماراتن سی‌وپنجم و تلاش برای ثبت خاطرات این روزهای شلوغ و شیرین می‌داد.

نهمین روز برای سالنِ پر از رنگ و شور و شوق کودک و نوجوان، پربازدید و دیدنی بود. در میان این شلوغی‌ها و خبرهایی که با موضوعات مختلف از گوشه و کنار، کلمه می‌شدند و در کارتابل ایبنا ثبت می‌شدند، موضوع دلنشینی تمام روزم را غرق در حس خوب زندگی کرد.

موضوع گزارش عصر روز نهم، صحبت با والدینی بود که برای نوزاد و فرزند نوپای خود کتاب می‌خواندند و از تأثیراتش برایم می‌گفتند. از شنیدن حرف‌هایشان که با شوق و روی خوش بیان می‌شد، از دیدن نگاه روشن و آگاهی‌شان به جایگاه واقعی کتاب در زندگی یک کودک، خستگی از تنم رفت و مطمئن شدم که به قول آقای آذری‌نژاد، روحانی مروج کتاب کودک در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، کودک ثروتمند کودکی است که والدینش کتاب‌خوان‌اند و برای او نیز کتاب می‌خوانند.

روز نهم که گستردگی اخبارش از دنیای کتاب‌های آغازین روزهای یک کودک تا روزگار نوجوانی بود، با گلدان هدیه‌ای که از یک ناشر خلاق و مهربان به دستم رسید پایان گرفت. به سبزی برگ‌های گلدان روی میزم نگاه می‌کنم و آرزو می‌کنم که ای کاش قلبم تا همیشه در مسیر رشد دنیای کتاب کودک جوانه دهد و سبز بماند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط