یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کتاب‌هایی که در حوزه تاریخ و سیاست پرفروش شدند/ از نهضت امام خمینی(ره) تا قضیه فلسطین

در این گزارش نتیجه حضور هفت ناشر حوزه تاریخ و پرفروش‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه‌ انقلاب اسلامی، اداره چاپ و انتشارات وزارت امورخارجه، موزه عبرت ایران و موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ضیافت کلمه و کتاب در نمایشگاه ۱۴۰۳ مصلای تهران پایان پذیرفت. ناشران تاریخ روزهای پربازدیدی را سپری کردند و حاصل زحمت‌های یک سال پژوهشگران این حوزه به دست مخاطبان و علاقه‌مندان به تاریخ این سرزمین رسید. در روز پایانی به غرفه‌های ناشران تاریخی سری زدیم و از نحوه فروش و کتاب‌های پرفروششان پرسیدیم. در این گزارش نتیجه حضور هفت ناشر حوزه تاریخ را با هم پی می‌گیریم. پرفروش‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، اداره چاپ و انتشارات وزارت امورخارجه، موزه عبرت ایران و بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در این گزارش معرفی شده‌اند.

از کتاب‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی «صخره سخت»، «جاسوس»، «کمیته‌های انقلاب اسلامی» و «ماموریت در ایران» در ردیف پرفروش‌ها جای گرفت.

از کتاب‌های موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی سه‌گانه «رضاخان تا رضاشاه»، «ایستگاه خیابان روزولت»، «یعقوب نیمرودی»، «سایه روشن حیات سیاسی»، «سازمان مجاهدین خلق (پیدایی تا فرجام)» و «خاطرات ارتشبد حسین فردوست» بیشترین فروش را داشتند.

از موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران «تاریخ تحولات سیاسی ایران»، «آخرین شاه آخرین دربار»، «شهریور ۱۳۲۰»، «ادبیات مقاومت علمای شیعه»، «اسناد اشغال ایران»، «نشریه یادآور- شماره ۱۳»، «سرمایه‌داران بهایی در عصر پهلوی»، «هویدا بی نقاب بی روتوش»، «ماه عسل رژیم پهلوی و بهائیان پس از کودتای ۲۸ مرداد»، «ایران در فرآیند انقلاب»، «در کشاکش مشروطه»، «دانشنامه مشروطه (رجال سیاسی)» که چاپ نخست این کتاب برای نخستین بار به نمایشگاه رسید و پرفروش شد، «ارتباط ناشناخته» در نمایشگاه سی و پنجم به چاپ دوم رسید، «ادبیات مقاومت علمای شیعه» به چاپ دوم رسید، دو چاپ ۲۳ و ۲۵ کتاب «تاریخ تحولات سیاسی» در نمایشگاه سی‌وپنجم فروخته شد، «کتاب نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی» تمام شد و برای تجدید چاپ رفت و «نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی به روایت اسناد» از مجموعه کتاب‌های این نشر است که در ردیف پرفروش‌ها جای گرفتند.

از موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت کتاب‌های «تجربه اعتدال»، «دهه ۶۰ مظلوم»، کتاب سه جلدی «کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی»، کتاب پنج جلدی «در مشروطه چه گذشت» از پرفروش‌های این نشر بود.

از اداره چاپ و انتشارات وزارت امورخارجه کتاب‌های «دیپلماسی هوش مصنوعی»، «دیپلماسی هوش مصنوعی»، «دیپلماسی محور مقاومت»، «در پی منافع ملی، خاطرات علی شمس اردکانی»، «قضیه فلسطین»، «عراق» در ردیف پرفروش‌های این نشر قرار گرفت.

از موزه عبرت ایران کتاب‌های «از دانشگاه تهران تا شکنجه‌گاه ساواک»، «گلوله‌های کاغذی»، «افعی در جقه همایونی»، «شب را نهایت است» و «قلعه فلک‌الافلاک» بیشترین فروش را داشتند.

بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه‌ی انقلاب اسلامی کتاب‌های «روزگار قائم‌مقامی»، «اسناد انقلاب اسلامی در شش جلد»، «جوانان درباری و آرمانشهر»، «فصلنامه ۱۵ خرداد (۷۲ جلد)»، «نهضت امام خمینی (ره) در چهار جلد»، «نقدی بر مدخل خمینی روح‌الله در دائره‌المعارف تشیع»، «از جولانگاه استر تا وادی صهیون»، «نخستین پیش‌نویس قانون اساسی»، «شریعتی در دادگاه تاریخ»، «نفوذ اسرائیل در عراق و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران»، «انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب»، «انقلاب‌نامه»، «روایت‌های ناروا»، «اسرائیلیات تاریخی»، «پیرامونی»، «انقلاب اسلامی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، «ولایت فقیه و حکمرانی»، «قیام پانزده خرداد طلیعه نهضت امام خمینی (ره)»، «نهضت امام خمینی (ره)» و «روزهای تهران» در ردیف پرفروش‌های این نشر قرار گرفته است.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار شد.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها