شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
مراقب اشیای قیمتی خود باشید؛ به‌ویژه کتاب‌هایتان!

کتاب‌هایی را که خریده‌ام جمع می‌کنم و با احتیاط داخل کوله‌پشتی‌ام جا می‌دهم؛ تا به مترو برسم حواسم بیشتر از هر شب به کوله‌پشتی‌ام است؛ آخر حراست گفته باید بیشتر مراقب اشیای قیمتی خود باشیم.

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم کمالی‌پور راوری: سالن‌های نمایشگاه مملو از جمعیت است. فکرکردن به اینکه این جمعیت برای کتاب دور هم جمع شده‌اند، غرق لذتم می‌کند. خدا می‌داند چقدر دلم می‌خواهد با هر کدام‌شان جداگانه حرف بزنم. بپرسم که دنبال چه کتابی آمده‌اند؟ چقدر برای رسیدن این روزها منتظر بوده‌اند؟ آیا آن‌ها هم پول‌هایشان را جمع کرده بودند که به وصال کتاب موردعلاقه‌شان برسند؟

عمیقاً به نوجوانانی که توی فضای این راهروها قدم می‌زنند حسودی‌ام می‌شود. یاد نوجوانی خودم می‌افتم که برای پیداکردن یک کتاب باید فاصله دو شهر را طی می‌کردم یا می‌سپردم به یک نفر که از مرکز استان می‌آید برایم کتاب بخرد، تازه اگر آنجا پیدا می‌شد.

دارم خاطرات روزی را مرور می‌کنم که برای اولین‌بار فهمیدم می‌شود اینترنتی کتاب خرید که صدای جیغ و داد سالن را پر می‌کند. یک نفر به سرعت می‌دود و چند نفر داد می‌زنند دزد را بگیرید. با فاصله کوتاهی همین مسئله دوباره تکرار می‌شود. از حراست خبر می‌رسد امروز باید بیشتر مراقب وسایل‌مان باشیم. به این فکر می‌کنم اگر کسی گوشی مرا بدزدد چه اتفاقی می‌افتد؟ تکلیف آن همه صوت پیاده‌نشده چه می‌شود؟ یعنی صدای آن همه نویسنده و تصویرگر و مترجم و ناشر با آقای دزد به خانه می‌رود؟ خدا کند حداقل دزد گوشی‌ام به مبحث نقد در ادبیات کودک و نوجوان، جایگاه عنوان در اثر هنری و وضعیت ژانری‌نویسی در ایران علاقه‌مند باشد؛ اگر باشد واقعاً مطالب خوبی دستگیرش خواهد شد.

بالاخره فرصت می‌کنم عینک خبرنگاری را روی میز بگذارم و بین غرفه‌ها بچرخم و کتاب بخرم. انتخاب اولم مثل همیشه کانون است؛ حتی بودن در غرفه کانون برایم حس عجیبی دارد. احساس می‌کنم دارم در تاریخ قدم می‌زنم. احساس می‌کنم وقتی توی کانون هستم عباس کیارستمی هم آن دوروبرهاست، احمدرضا احمدی دارد گوشه‌ای، کتابی را ورق می‌زند و نادر ابراهیمی هم دارد به بچه‌ها کتاب معرفی می‌کند.

کتاب‌هایی را که از کانون خریده‌ام جمع می‌کنم و با احتیاط داخل کوله‌پشتی‌ام جا می‌دهم؛ تا به مترو برسم حواسم بیشتر از هر شب به کوله‌پشتی‌ام است؛ آخر حراست گفته باید بیشتر مراقب اشیای قیمتی خود باشیم.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    چه متن خوبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط