سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
آخرین شماره «کتابینا» منتشر شد

آخرین و ششمین شماره از نشریه «کتابینا» ویژه‌نامه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین و آخرین شماره نشریه کتابینا، ویژه‌نامه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نگاهی به اخبار و رویدادهای نمایشگاه منتشر شد.

در این شماره علاوه بر ارائه گزارش آمار فروش کتاب در دو بخش مجازی و حضور سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران از زبان علی رمضانی، سخنگو و قائم مقام این دوره از نمایشگاه، چند محتوا در قالب‌های گفت‌وگو، گزارش و خبر آماده است.

گفت‌وگو با کیومرث زارع، سروان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسئول غرفه «موج دریا» ازجمله مطالب ششمین شماره کتابینا است. وی دراین گفت‌وگو هدف از برپایی این غرفه را آشنایی کودکان با آینده شغلی فعالیت درعرصه دریانوردی عنوان کرده است.

گزارش از حضور خانواده‌ها همراه با نوزادان در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ از گزارش‌های آخرین شماره از کتابینا است.

در این گزارش از زبان یکی از مادران مادر نوزادی ۱۱ ماه و ۱۰ روزه می‌خوانیم: «من و همسرم هر دو کتابخوان هستیم و هر سال به نمایشگاه کتاب تهران سر می‌زنیم. ما تا الان، هفت روز از نمایشگاه کتاب امسال را حضوری آمده‌ایم و به هر غرفه‌های که وارد شدیم، اول سراغ کتا ب‌های مخصوص نوزاد را گرفتیم تا با کتاب‌های جدید برای این گروه سنی آشنا شویم و آن را برای فرزندمان تهیه کنیم.»

در بخش دیگری از کتابینا که به نشست رونمایی از کتاب «آرمان عزیز» که روایت داستان زندگی، شهید آرمان علی وردی اختصاص دارد، می‌خوانیم: «کتاب «آرمان عزیز» روای تهایی مستند از زندگی شهید آرمان عل یوردی است. او ازجمله شهدای مظلوم بسیج بود که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ با دست خالی در برابر عمال ظلم و استکبار ایستاده بود و ازسوی همین افراد به سخت‌ترین نحو به شهادت رسید. نشر روایت ۲۷ بعثت چاپ دوازدهم این کتاب را منتشر کرده است.»

در این شماره از کتابینا همچنین از غرفه «پایتخت کتاب ایران» یعنی سمنان نیز گزارش کوتاهی آمده است: ای ن غرف ه نمای ش اجتماعی از خیابان کتابخوان سمنان است که در این خیابان دستگاه‌ها و فناوری‌های موجود در غرفه ویژه پایتخت کتاب وجود داردو می‌تواند در همه شهرهای ایران گسترش پیدا کند. یکی از خدمت‌هایی که در غرفه پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود این است که هر کودک و نوجوان و هر کسی با هر سنی که در دبیرخانه پایتخت کتاب ثبت‌نام کند کارتی به‌عنوان کارت هوشمند کتاب به نام او صادر می‌شود و این کار دریچه دسترسی فرد به اپلیکیشنی به نام «دانوش» را فراهم می‌کند. که در این وب اپلیکیشن، تمام لیست دستگاه‌ها کتاب‌ها و کل اطلاعاتی که فرد راجع به کتاب‌ها نیاز دارد در آن وجود دارد.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها