سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
گستره ایماژ در اشعار چهار شاعر برجسته معاصر

کتاب «نگاهی به گستره‌ِ‌ی ایماژ در اشعار ؛شهریار، نیما، اخوان ثالث و سهراب سپهری» نوشته جواد زاهدی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در کلیت این کتاب، یک فصل به تعریف مفاهیم صور خیال یعنی تصویر، خیال و خود شعر اختصاص یافته و همچننی زمینه‌های تاریخی صورت‌گرایی در جهان رد فصلی کوتاه بررسی شده است.

وجود ویژگی‌های خاص کلامی چون طبیعت‌گرایی در شعر نیما، حماسه و حماسه‌گویی در شعر اخوان ثالث، عرفان نو در شعر سهراب سپهری و جامعه‌نگری در عشر شهریار سبب شد که در کنار پرداختن به گوشه‌هایی از زندگی این شاعران که بی‌شک در روند سرایندگی‌شان تاثیر داشته ویژگی‌های بارز شعری هرکدام در مبحثی جداگانه در ابتدای فصل‌های مربوط به شاعران بررسی شود.

در این کتاب بعد از تعریف مفاهیم به بررسی صور خیال در شعر استاد شهریار اختصاص یافته و با نگاهی به زندگی نیما و ویژگی‌های شعری‌اش به بحث روی مصداق‌های صور خیال در شعر این شاعر ادامه یافته است. فصل بعد همان مفاهیم را در شعر اخوان ثالث سپس سهراب سپهری بررسی کرده و مبنای مطالعات نیز عمدتاً آثار خود شاعران با اتکا به کتاب‌های منتشر شده آنهاست.

انتشارات خسروانی مجد اخیراً کتاب «نگاهی به گستره‌ِ‌ی ایماژ در اشعار (شهریار، نیما، اخوان ثالث و سهراب سپهری)» را در ۳۵۸ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها