شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
هیجان زیاد، تعلیق و دلهره؛ ویژگی‌های نسل جدید آثار کارآگاهی

نشر کامک یکی از ناشرانی است که به طور جدی در حوزه جنایی و معمایی کار می‌کند و مجموعه‌های زیادی را منتشر کرده است.

کاوه عصاره، مدیر نشر کامک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: از آنجا که حل معما و پازل کمک شایانی به فعالیت بیشتر مغز و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مثل پارکینسون و آلزایمر می‌کند، ترجیح دادیم این ژانر را در کتاب‌های نشر کامک در اولویت قرار دهیم. روی چندین مجموعه جنایی کار می‌کنیم؛ اولین مجموعه را «قلمروی قابیل» نام‌گذاری کردیم که شامل کتاب‌های معمایی و جنایی-پلیسی از کشورهای مختلف دنیا مانند آمریکا، چین، فنلاند، ژاپن است. از این مجموعه تاکنون هفت کتاب چاپ شده که «شبح گینزا»، «اولین پرونده جنایی من»، «رقص در مسلخ»، «خانواده کشی»، «نجواگر»، «وقتی سرخ سیاه است» عنوان‌های این مجموعه هستند.

مجموعه‌های جنایی نشر کامک به دل مخاطبان نشسته است

مدیر انتشارات کامک ادامه داد: به غیر از قلمروی قابیل چند مجموعه دیگر هم داریم که هر کدام به صورت مستقل چاپ شده‌اند. مجموعه اول آرچر اثر دیوید بالداچی است که سه جلد از آن تاکنون منتشر شده و ماجرای این مجموعه در مورد یک پیش‌آهنگ زمان جنگ است که به مرور و با اتفاق‌هایی که پشت سر می‌گذارد به کارآگاه چیره دستی تبدیل می‌شود و شروع این ماجراها از حدود سال‌های ۱۹۵۰ در آمریکا است. مجموعه دوم، کارآگاه وارویک اثر جفری آرچر است که به نظر خودم یک کتاب آموزش کارآگاهی است و به‌خوبی تبدیل شدن یک شخص عادی که هوش و ذکاوت خاصی ندارد به یک کارآگاه را نشان می‌دهد که فقط با تلاش زیاد به این خبرگی رسیده است و نقطه مقابل کاراگاهان دیگری مثل شرلوک هولمز و پوآرو است که نحوه شروع کار و پیشرفتشان مشخص نیست و یک باره با یک کارآگاه باهوش و زبردست روبه‌رو می‌شویم. در این مجموعه با ماجراها و اتفاقات پرهیجان از صفر تا صد کارآگاه شدن را خواهیم دید.

عصاره همچنین خبر داد: به غیر از این مجموعه‌ها چند مجموعه هم در دست ترجمه و چاپ داریم که به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سابقه ارتباطش با مخاطبان تصریح کرد: اقبال خوانندگان به این سبک بسیار زیاد است. با سابقه‌ای نزدیک به ۳۰ سال که در کتابفروشی و ارتباط با خوانندگان کتاب‌های داستانی دارم می‌گویم که توجه و مطالعه این سبک بیشتر شده و رو به افزایش است. البته شاهد این موضوع هم هستیم که اغلب داستان‌ها از سبک سنتی که قبلاً در کتاب‌های آگاتاکریستی، سیمنون و نویسندگان مطرح قدیمی در این ژانر بوده کمی متفاوت شده و علاوه بر موضوع جنایی-معمایی-پلیسی به آن هیجان زیاد، تعلیق، اکشن، روانشناختی و حتی دلهره و وحشت هم اضافه شده، کهباعث جذاب‌تر شدن این سبک و علاقه‌مند کردن خواننده‌های این ژانر شده است.

عصاره گفت: کتاب «یک کار خوب» نوشته دیوید بالداچی با ترجمه الهام یوسفی که اولین جلد از مجموعه آرچر است از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر کامک به شمار می‌رود که کتاب پرفروش نویورک تایمز هم بوده است. در این داستان مهیج تاریخی، دیوید بالداچی، آرچر را معرفی می‌کند که سرباز جنگ جهانی دوم بوده و مجبور می‌شود بین تحقیق درباره یک قتل در شهری کوچک و برگشتن به زندان یکی را انتخاب کند. کتاب «ناطور شب» که سبک متفاوتی دارد و بیشتر تاریخی-اجتماعی است هم از کتاب‌های پرفروش کامک است. این اثر برنده جایزه پولیتزر شده و از نظر داستان و ادبیات بسیار خاص است.

مجموعه‌های جنایی نشر کامک به دل مخاطبان نشسته است

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اقا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    دلت خوشه تبلیغ کتاب میکنی . پول نداریم بخریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها