شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
سکه‌های حصار شادمان به بازار کتاب ایران رسید

کتاب «سکه‌های حصار شادمان»، نوشته دولت‌خواجه داوودی، باستان‎شناس و سکه‌شناس تاجیکی از سوی انتشارات برناراد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «سکه‌های حصار شادمان» نوشته دولت‌خواجه داوودی، باستان‎شناس و سکه‌شناس تاجیک از سوی انتشارات برناراد منتشر شد.


کتاب را سیدجواد خانی نورآرا، پژوهشگر ایرانی از خط سریلیک تاجیکی به فارسی برگردان و بانو صدیقه فروغیان، کارشناس موزه بانک سپه ویرایش کرده است.


سکه‌های حصار شادمان با شمارگان ۲۰۰ نسخه و در ۱۸۰ صفحه مصور منتشر شده است. کتاب مذکور از دو فصل، سکّه‌های پیش از اسلام و فصل دوم، سکه‌های دوره اسلامی عبارت است و مؤلف در آن حاصل گزارشات حفاری، تحقیق و جستجوهای علمی خویش را از سکه‌های دوران کشانیان و سرزمین باختر به زیور طبع آراسته است.

دولت‌خواجه داوودی (۱۹۵۰-۲۰۲۲)، سکه‌شناس و مورخ تاجیک است که کتاب‌‎های جایگاه خجند (۱۹۹۸)، وشگرد، یادگار باستان (۲۰۰۵)، از تاریخ شیبانیان (۲۰۰۶)، کولاب، شهر قدیم و شهرتمند (۲۰۰۶)، گنجینة درهم‎های دوران چغانیان در قرن ۱۱(۲۰۰۷)، گنجینه سکه‌های تاجیکستان (۲۰۰۹)، وشگرد، شهر هنرمندان، تاجران و عارفان (۲۰۰۹)، گنجینه سکه‌های کشانی از وادی وخش (۲۰۱۰)، گنجینه سکه‌های قرون وسطی (۲۰۱۱)، سکه‎‌های قدیمی و قرون وسطی دَنغَره (۲۰۱۴) از مهم‎ترین آثار این محقّق تاجیک از سکه‌شناسی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید جواد خانی نورارا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    با درود و احترام پیرو خبر مندرجه به اطلاع می رساند که کوشانی صحیح می باشد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها