دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
فراخوان جشنواره فرهنگی «نسرا» به منظور تولید کتاب منتشر شد

زنجان- مسئول فضای مجازی بسیج زنجان گفت: جشنواره فرهنگی و رسانه‌ای «نسرا» با هدف تولیدات فرهنگی در بخش‌های کتاب مکتوب، صوتی و دیجیتال پوستر، بروشور و مقاله‌های علمی و پژوهش منتشر شد.

مصطفی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: سومین جشنواره سواد رسانه‌ای نسرا با هدف شناسایی ظرفیت‌های استانی و کشوری در حوزه آموزش سواد رسانه و تولید محتوای رسانه‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب مکتوب، صوتی و دیجیتال پوستر، بروشور، نرم‌افزار، پاورپوینت، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست (فایل صوتی) و مقاله‌های علمی و پژوهشی از جمله بخش‌های این جشنواره فرهنگی و رسانه‌ای است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان زنجان با اشاره به اینکه آثار تولید شده در بخش‌های اعلامی باید در محورهای تعیین شده ارسال شود، گفت: رسانه‌شناسی، تربیت رسانه‌ای، هوش مصنوعی، اقتصاد رسانه‌ای، جریان شناسی رسانه، بازی‌های رایانه‌ای از جمله این محورهاست.

ملکی گفت: شبکه ملی اطلاعات، فناوری‌های نوین ارتباطی، شناسایی ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی در فضای مجازی نیز از دیگر محورهای در نظر گرفته شده برای این جشنواره فرهنگی است.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با رویکرد محورهای اعلامی یک سخنرانی حداقل پنج دقیقه و حداکثر هشت دقیقه از خود ضبط کرده و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول فضای مجازی بسیج استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۲۰ تیرماه خواهد بود، اضافه کرد: آثار برتر ارسالی به جشنواره کشوری ارسال می‌شود.

ملکی ادامه داد: همچنین آثار برتر در بخش‌های مختلف گردآوری شده و به عنوان مجموعه‌ای برای سومین جشنواره ثبت خواهد شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی و سواد رسانه نیز خبر داد و گفت: آموزش سواد رسانه در مرکز نسرا از طریق ۹ روش که در ۳ بخش تجمیع شده صورت می‌گیرد.

ملکی گفت: این ۳ بخش شامل آموزش از طریق کلاس‌های حضوری، کلاس‌های مجازی و بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه برای آموزش سواد رسانه است که در این راستا کتاب‌های نیز از سوی فضای مجازی تولید شده است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان زنجان گفت: اولین بخش روش آموزش سواد رسانه، برگزاری کلاس‌های حضوری در پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت، مدارس، ادارات، ارگان‌ها مختلف، کلاس‌های آموزش سواد رسانه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط