یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
مراسم رونمایی کتاب «آنام منی گوزله‌ییر» برگزار شد

البرز - مراسم رونمایی از مجموعه شعر آنام منی گوزله‌ییر اثر زیداله غفارنژاد (حکیم میرزه) با حضور شعرا، ادبا و علاقمندانی از استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، تهمینه فرامرزی، همسر شاعر، صبح یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب با اشاره به روابط انسانی متعالی، طبع لطیف، روح شاعرانگی و زوایای پنهان ادبی حکیم میرزه بیان کرد: از زیست عاشقانه در کنار حکیم میرزه احساس خوشبختی کرده و بر خود می‌بالم.

آیدین تبریزلی، شاعر و منتقد ادبی که مقدمه اولین کتاب حکیم‌میرزه تحت عنوان «دئیشمه‌لر» را نوشته است نیز در این مراسم با اشاره به آشنایی دیرینه با حکیم میرزه افزود: در دوره انقطاع فعالیت انجمن ادبی آذربایجان جلسات ماهانه فعالان ادبی در قالب انجمن ادبی «آراز ادبیات اوجاغی» برگزار می‌شد. در تمام این مدت حکیم‌میرزه بدون توقع و بدون ادعا حامی مادی و معنوی فعالان انجمن بود.

وی ادامه داد: «سوروشورسان هارالییام»، اولین کتاب شاعر در موضوع رومانتیک دئیشمه لر و بایاتی لار اولین کتاب چاپ شده به زبان ترکی در سال ۱۳۹۹ است. آخرین اثر حکیم میرزه، آنام منی گوزله‌ییر بوده و دیوان فارسی نیز در فرایند چاپ است.

تبریزلی عنوان کرد: برخی از اشعار کتاب آنام منی‌گوزله‌ییر اصالت شعری بیشتری داشته و شامل قصیده، غزل، قوشما، گرایلی، رباعی، بایاتی و دیگر قالب‌های شعری حکیم میرزه هستند.

جوادی زاویه، شاعر و منتقد ادبی از دیگر سخنرانان برنامه رونمایی نیز با اشاره به خدمات حکیم‌میرزه به فرهنگ و مدنیت آذربایجانی‌ها افزود: نقد کتاب آنام منی گوزله‌ییر را به فرصتی بهتر حواله می‌کنیم. همین قدر بگویم که در مجموعه شعر حکیم میرزه مضامین اجتماعی، ابداع تصویر، روح شاعرانه‌گی، همنشینی واژگان، عبور از خود، طبیعت و نمادگرایی، خردگرایی، همخوانی اندیشه، تعابیر جدید و صنایع ادبی موج می زند.

در لابه‌لای برنامه شاعران حاضر در مراسم اساتید حفاری، قیزیل‌قلم، میکائیل زاده، آراسته، زارعی، فولادی، بابایی، عزیز عفارنژاد مصطفوی، خرارزی، سلیم اوغلو، ساعی، نجفلو، سدید، فاضلی، یونس قاسمی طارمی و سرکار خانم سلطانی به قرائت آخرین سروده‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها