چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کتاب صوتی «جای خالی سلوچ» عرضه می‌شود

کتاب صوتی «جای خالی سلوچ» به‌زودی در اپلیکیشن فیدیبو ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «جای خالی سلوچ» یکی از آثار مهم داستانی معاصر است. محمود دولت آبادی این رمان را در میانه انتشار مجلدهای دوم و سوم کلیدر نوشته است. «جای خالی سلوچ» روایتی از زندگی دردمندانه و پرمشقت زنی به نام مرگان در روستایی دورافتاده و کویری است که تلاش می‌کند جای خالی همسرش سلوچ را پر کند و در کنار جست‌وجوی او از فرزندانش نیز محافظت کند.

نسخه صوتی کتاب «جای خالی سلوچ» توسط گروه تولید نسخه صوتی کتاب کلیدر و با حضور بیش از ۳۰ گوینده تهیه و اجرا شده است. در این اثر نیز آرمان سلطان‌زاده، روایت و سرپرستی گویندگان را بر عهده دارد. همچنین محمود دولت‌آبادی به عنوان گوینده افتخاری در این پروژه بزرگ مشارکت دارد.

کتاب صوتی «جای خالی سلوچ» همچون کتاب صوتی کلیدر با فضاسازی‌های گسترده صوتی که تدوین آن بر عهده سیدزکریا موسوی بوده تهیه شده و به‌زودی تنها در اپلیکیشن فیدیبو ارائه خواهد شد.

کتاب «جای خالی سلوچ»، رمانی نوشته محمود دولت‌آبادی است که اولین بار در سال ۱۳۵۷ انتشار یافت. این رمان فوق‌العاده زیبا و شکوهمند که بدون تردید در زمره مهم‌ترین آثار در ادبیات مدرن ایران قرار می‌گیرد، به تلاش‌ها و سختی‌های بی‌پایان زنی فقیر به نام مرگان می‌پردازد که پس از ناپدید شدن ناگهانی و بدون توضیح همسرش سلوچ، به همراه فرزندانش در روستایی دورافتاده در ایران زندگی می‌کنند.

این کتاب با نثر شاعرانه و در عین حال بی‌پرده دولت‌آبادی، فراز و نشیب‌های زندگی شخصیتی را روایت می‌کند که مجبور است با تمام توان، با فساد سیاسی، استبداد و فقر موجود در دنیای پیرامون خود دست و پنجه نرم کند.

سال گذشته، نسخه صوتی کتاب کلیدر که می‌توان آن را بزرگترین پروژه تاریخ ادبیات شنیداری ایران دانست، با مشارکت نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه و حضور بیش از ۱۲۰ گوینده با موسیقی کیهان کلهر و فضاسازی‌های ویژه صوتی، تولید و منتشر شد که استقبال کم‌نظیر مخاطبان کتاب‌های صوتی را در پی داشت.

نسخه صوتی کتاب «جای خالی سلوچ» نیز به سبک کتاب صوتی کلیدر و با همان گروه تولید و گروه گویندگان (این بار با حضور بیش از ۳۰ گوینده) تهیه و اجرا شده است. در این پروژه همانند کتاب صوتی کلیدر، آرمان سلطان‌زاده روایت متن و سرپرستی گویندگان را بر عهده دارد و اثر با فضاسازی‌های ویژه صوتی توسط سیدزکریا موسوی تدوین شده است.

معصومه عزیزمحمدی، مهبد قناعت‌پیشه، محمدرضا قلمبر، مهدی خلیلی، مهیار ستاری، مهدی صفری و کرامت رودساز تعدادی گویندگان نام‌آشنای این پروژه بزرگ صوتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها