چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
رتبه اول کشور در بیشترین تعداد امانت کتاب به کتابخانه پستی نیشابور رسید

خراسان‌رضوی - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: مربی مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با امانت بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محبوبه بزم‌آرا اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۱ کتابخانه پستی در سراسر کشور دارد و مربیان آن در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۸۰ هزار و ۹۶۸ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده‌اند.

وی عنوان کرد: زهره اکبرآبادی مربی مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با امانت ۱۱ هزار و ۲۱۸ جلد کتاب، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کتاب‌خانه پستی کانون استان سمنان با ۸۵۳۴، پیرانشهر از استان آذربایجان غربی با ۶۳۸۹، استان قم با ۶۳۲۸، شهر بندرعباس استان هرمزگان با ۶۰۴۵، مهاباد و شهر بوکان هر دو از استان آذربایجان غربی به ترتیب با امانت ۵۸۴۰ و ۴۶۵۸ و مرند در استان آذربایجان شرقی با ۴۱۳۴ تعداد امانت کتاب در رتبه های بعدی قرار دارند.

بزم‌آرا یادآورشد: کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب است و این کتاب‌خانه‌ها در نقاط دور افتاده، صعب‌العبور و بدون کتاب‌خانه، کتاب‌های متناسب و مورد نیاز را به‌دست مخاطبان و علاقه‌مندان می‌رساند.

وی عنوان کرد: مربیان کتاب‌خانه‌های پستی تلاش می‌کنند علاوه بر ارسال و امانت‌دهی کتاب، با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و… ترغیب و آن‌ها را به نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های گروهی تشویق کنند تا از این راه استعدادها بهتر شناسایی شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: کتاب‌خانه‌های پستی با هدف تحقق اولویت اصلی کانون پرورش فکری که همان ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است برای خدمت به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته فرهنگی که به کتاب‌خانه دسترسی ندارند، به وجود آمده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها