چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
ترویج گویش شاهرودی با حمایت از نویسندگان بومی انجام می شود

شاهرود- عضو شورای شهر شاهرود ترویج و حفظ گویش این شهر را یکی از دغدغه های شورای شهر دانست و گفت: ترویج گویش شاهرودی با حمایت از نویسندگان بومی انجام می شود.

سیده زهرا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، با بیان اینکه لهجه شاهرودی از لهجه های شیرین، جذاب و با فرهنگ این منطقه است، عنوان کرد: مراقب باشیم لهجه شیرین شاهرودی در جامعه و خانواده ها به فراموشی سپرده نشود چرا که در آینده خلا فرهنگی ناشی از آن گریبانگیر نسل آینده خواهد شد.

وی، ترویج و حفظ گویش این شهر را یکی از دغدغه های شورای شهر دانست و گفت: ترویج گویش شاهرودی با حمایت از نویسندگان بومی انجام می شود.

عضو شورای شهر شاهرود ادامه داد: باید تلاش کنیم زمینه گفت‌وگوی دانش آموزان و مربیان با لهجه شیرین شاهرودی در مدارس مهیا شود و مسئولان نیز در جلسات مانند مردم خوب مازندران، گیلان و … با گویش و لهجه صحبت کنند.

موسوی بیان کرد: انتظار است نویسندگان و نهادهای مرتبط شعرهایی کودکانه با لهجه شاهرودی، کتاب هایی با هدف شناساندن بهتر این لهجه و اقداماتی از این دست انجام دهند تا شاهد شکوفایی مجدد این لهجه باشیم.

وی همچنین حمایت از نویسندگان، رونمایی از کتاب ها، برنامه های مشترک فرهنگی، هنری و … را از جمله اقدامات خوب شورای شهر و شهرداری شاهرود دانست و تاکید کرد: قطعاً این دست برنامه ها با هدف حفظ گویش شاهرودی ادامه نیز خواهد داشت.

عضو شورای شهر شاهرود همچنین گفت: اگر می خواهیم لهجه شیرین شاهرودی به دوران خوب خود برگردد، گروه‌هایی باید این وظیفه را به عهده گرفته و با کمک نهادهای مرتبط، موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها