شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کتابی با موضوع احترام بر اساس دیدگاه حضرت علی (ع) منتشر شد

بوشهر– اثر پژوهشی «نسبت میان مولفه احترام اجتماعی با سرمایه اجتماعی از منظر حضرت علی (ع)» تالیف حسین رستاخیز و ساناز رستاخیز به همت انتشارات قلمداران جنوب راهی بازار کتاب شد.

مدیر انتشارات قلمداران جنوب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: کتاب «نسبت میان مولفه احترام اجتماعی با سرمایه اجتماعی از منظر حضرت علی (ع)» با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی نظام مقوله قیاسی به بررسی و استخراج بنیان‌های احترام اجتماعی و سرمایه اجتماعی از منظر حضرت علی (ع) پرداخته است.

مسعود عرب‌زاده ادامه داد: در این کتاب از منظر حضرت علی (ع) تاکید شده است که اجتماع اسلامی بر اصول سرمایه اجتماعی و احترام اجتماعی، اعتماد اجتماعی، حدود و حقوق اجتماعی، آداب و ارزش اجتماعی، ارتباط اجتماعی، شناخت و باورهای اجتماعی استوار است.

این نویسنده و ناشر جنوبی در خصوص هدف نگارش این کتاب بیان کرد: هدف اصلی نوشتن این کتاب ارائه تحلیلی از نسبت منطقی میان دو مولفه ارزشمند اخلاقی حرمت اجتماعی و سرمایه اجتماعی است.

عرب‌زاده افزود: نگارندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند با توسل به آثار و احادیث امیرالمومنین علی (ع) به تبیین این نکته اهتمام ورزد که هر جا سخن از احترام اجتماعی و عزت همنوعان و اعتبار و ارزش‌های اخلاقی انسانی است، سرمایه اجتماعی را باید منتظر بود و ارتباط توامان میان این دو مقوله امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر انتشارات «قلمداران جنوب» یادآور شد: این کتاب در نوبت اول چاپ خود در تیراژ ۵۰۰ و در ۲۵۴ صفحه، طرح جلد «سپیده شیرکو» و صفحه‌آرایی «پری شیرکو» منتشر و وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها