دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
آغاز ثبت‌نام وام تبصره ۱۸ برای لیتوگرافان

پیش‌ثبت‌نام وام تبصره ۱۸ برای اعضای اتحادیه لیتوگرافان آغاز شد، اعضا می‌توانند تسهیلاتی با نرخ سود ۱۵ تا ۱۸ دریافت کنند.

جلال ذکایی، نایب‌رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از آغاز پیش ثبت‌نام وام تبصره ۱۸ قانون بودجه در اتحادیه لیتوگرافان برای اعضا خبر داد و عنوان کرد: همه ساله تسهیلاتی با عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ در بودجه سالانه گنجانده می‌شود که به نسبت گروه‌های مختلف و ذی‌نفعان سهمیه‌بندی و به استان‌ها برای تخصیص ابلاغ می‌شود.


وی افزود: سال گذشته در هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم توانستیم بخشی از تسهیلات تبصره ۱۶ را جذب کنیم و به اعضای اتحادیه تخصیص بدهیم.


ذکایی با اشاره به روند انجام کار توضیح داد: از آنجایی که مراحل پایانی برنامه‌ریزی مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ انجام شده و برای اجرا در حال ابلاغ است، به اعضای اتحادیه اعلام کردیم افراد علاقه‌مند می‌توانند فرم پیش‌ثبت‌نام را تکمیل و برای اتحادیه ارسال کنند تا با برنامه‌ریزی بیشتر و تدارک مناسب‌تری این منابع را برای اعضای اتحدیه جذب کنیم.


وی با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود ۱۵ تا ۱۸ درصد است، تاکید کرد؛ همچنین برای سرمایه در گردش با بازپرداخت یک‌ساله و برای وام‌های سرمایه ثابت، سه تا پنج سال است که امکان یک‌سال تنفس هم برای آن در نظر گرفته شده است.


ذکایی ادامه داد: از آنجایی که سال گذشته به دلیل دیر ابلاغ شدن تسهیلات تبصره ۱۶ بخشی از اعضا موفق به جذب تسهیلات نشدند، به همین دلیل فرآیند پیش‌ثبت‌نام را انجام می‌دهیم تا پس از ابلاغ بتوانیم اعضا را به‌طور منسجم معرفی کنیم تا بتوانند از این منابع استفاده کنند.


به‌گفته وی، تخصیص این منابع اتفاق افتاده و اداره کل ارشاد استان‌ها به تفکیک منابع را مشخص کردند که باید دریافت کنند، مدتی پیش شیوه‌نامه چگونگی پرداخت را نیز معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد؛ بنابراین منتظر ابلاغ بانک مرکزی هستند تا شیوه‌نامه را ابلاغ کنند و توزیع منابع آغاز شود.


ذکایی با بیان اینکه به ازای هر نفر بیمه‌شده بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هر یک از اعضا می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت‌: این موضوع فرصت مناسبی برای اعضای اتحادیه است تا از این منابع توانند برای مجموعه‌های خود استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی عطایی RU ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    سپاسگزارم از زحمات دوست خوبم جناب ذکایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها