دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
شنبه‌‎های کتاب در زنجان آغاز شد

زنجان- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در قالب طرح شنبه‌های کتاب؛ یک اثر مشخص به اعضا معرفی و سپس برنامه نقد آن اجرایی می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کانون‌های مساجد استان زنجان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین اعضای این مراکز برنامه‎‌های متعددی در حوزه کتاب اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ کانون مساجد در استان فعال است، اضافه کرد: تعداد اعضای این کانون‌ها در حدود ۱۴ هزار نفر است که در قالب کانون‌های شهری و روستایی ساماندهی شده‌اند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه طرح شنبه‌های کتاب به مناسبت ایام تابستان اجرایی می‌‎شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در قالب طرح شنبه‌های کتاب؛ یک کتاب مشخص به اعضا معرفی و سپس برنامه نقد آن اجرایی می‌شود، اضافه کرد: خلاصه‌نویسی از مباحث کتاب و همچنین تحلیل موضوعات محوری کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب همین طرح اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل گروه سرود، مسابقات کتابخوانی، دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تهیه بسته‌های معیشتی به همت خیرین و توزیع در بین نیازمندان و اجرای طرح تربیتی چهره به چهره از دیگر برنامه‌های اجرایی در کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش چرتکه در روزهای یکشنبه وسه شنبه (نوبت صبح)، آموزش قران برای سنین ۷ تا ۱۲ سال روزهای زوج ساعت (نوبت صبح)، آموزش سرود، آموزش چرم دوزی روزهای جمعه (نوبت صبح)، آموزش خط برای کودکان ۷ تا ۱۳ سال در روزهای فرد یکشنبه وسه شنبه ساعت ۱۲ ظهر، آموزش زبان برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال و ۹ تا ۱۴ سال نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در کانون‌های مساجد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط