شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
ورق‌های فولادی موجود در بازار امسال

ورق فولادی در انواع مختلفی تولید و برای برآورده کردن نیاز پروژه‌های مختلف روانه بازار می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم برخی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ورق های فولادی در کارهای ساختمانی، صنعتی و صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند و افراد به خاطر ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی منحصربه‌فرد این ورق‌ها از آن‌ها در پروژه‌های مختلف استفاده می‌کنند. از جمله ورق‌های فولادی موجود در بازار امسال ایران می‌توان به ورق‌های سیاه، ورق‌های روغنی، ورق‌های استیل، ورق‌های آلومینیوم و ورق‌های گالوانیزه اشاره کرد که برای استعلام قیمت ورق های موجود در بازار امسال می‌توانید از قیمت ورق آهن رسان استفاده کنید. در ادامه این مطلب هریک از انواع ورق ها را به صورت جداگانه برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع ورق فولادی موجود در بازار

ورق فولادی در انواع مختلفی تولید و برای برآورده کردن نیاز پروژه‌های مختلف روانه بازار می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم برخی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

ورق سیاه

ورق سیاه با نام ورق آهنی نیز شناخته می‌شود که برای تولید آن از فرایند نورد گرم استفاده شده است. در فرایند نورد گرم برای تولید این ورق‌ها ابتدا مواد اولیه را در دما و حرارت بسیار زیاد ذوب می‌کنند و سپس طی فرایندهایی خاص به آن‌ها ظاهری مات و کدر می‌بخشند.

ورق‌های فولادی موجود در بازار امسال

ورق روغنی

برای تولید ورق روغنی از فرایند نورد سرد استفاده می شود و اینگونه ورق‌ها از جنس آلومینیوم هستند. ورق‌ها با ضخامت زیاد به ورق‌هایی با ضخامت کم تبدیل می‌شوند و لازم به ذکر است که ورق های روغنی تولید شده در این فرایند شکل ظاهری زیباتری نسبت به ورق‌های نورد گرم دارند و به همین خاطر از تکنولوژی نورد سرد برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند تا به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در نمای سازه‌ها تبدیل شوند.

این محصول در انواع ورق‌های نیمه کششی، معمولی و فوق کششی، در ضخامت‌های ۰.۳ تا ۳ میلی‌متر و در سایزهای مختلف تولید می‌شود تا برای استفاده در صنایع خودروسازی و بدنه خودرو، لوازم خانگی، ساخت انواع قفسه، کابینت و پانل مناسب باشند.

ورق‌های فولادی موجود در بازار امسال

ورق استیل

ورق استیل به فولاد ضدزنگ نیز شناخته می‌شود و حداقل ۱۱ درصد کروم در ساختار خود دارد و همین موضوع باعث شده این ورق مقاومت بسیار زیاد و البته طول عمر بالایی داشته باشد. برای تولید این ورق‌ها از ترکیب انواع مختلف عناصر استفاده می‌شود و آهن، پایه اصلی ساخت آن است.

فلز استیل با عناصر مختلفی ترکیب می‌شود و انواع ورق‌های استیل مانند ورق استیل براق، استیل مات، استیل خش‌دار، استیل روکش‌دار، ورق استیل نسوز، ورق استیل ضد اسید، ورق استیل آستینتی، ورق ضدزنگ، ورق استیل فریتی و استیل مارنزیتی تولید می‌شود.

اما این محصول در بازار ایران به دلایل مختلفی محبوب و پرفروش شده که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت جوش‌پذیری، شکل‌پذیری، انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت زیاد در برابر خوردگی، مقاومت در برابر فرسوده شدن، مقاوم در برابر ضربه و زیبایی ظاهری اشاره کرد.

به دلیل ویژگی‌هایی که ورق‌های استیل دارند از آن‌ها در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان‌سازی، صنعت تولید سیمان، صنعت کشتی‌سازی، صنعت خودروسازی و لوازم الکتریکی استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم از دیگر ورق های فولادی موجود در بازار ایران است که به خاطر دامنه کاربرد بسیار وسیع محبوبیت زیادی دارد و در انواع مختلفی مانند ورق آلومینیوم ساده، ورق آلومینیوم پوشیده شده با روکش کربن و ورق آلومینیوم آلیاژی تولید شده روانه بازار می‌شود.

ورق آلومینیوم ساده
این ورق‌ها بدون هیچ پوششی تولید می‌شوند و از آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی، تولید قطعات خودرو، تجهیزات الکترونیکی و بسیاری کاربردهای صنعتی دیگر استفاده می‌کنند.

ورق آلومینیوم پوشیده شده با روکش کربن
برای افزایش مقاومت مکانیکی این محصول و همچنین افزایش مقاومت در برابر خوردگی، آن را با پوششی از کربن پوشانده‌اند و به همین خاطر از آن در کارهای مختلفی مانند صنایع خودروسازی، صنعت دریایی و البته تجهیزات نفت و گاز استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم آلیاژی
این ورق، آلیاژهایی از آلومینیوم دارد که باعث بهبود خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر حرارت و خوردگی در ورق شده است. از این نوع ورق در صنایع مختلفی مانند صنایع هواپیماسازی، اتومبیل‌سازی و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. اما به‌طورکلی ورق‌های آلومینیوم کاربردهای دیگری نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید انواع ظروف آشپزخانه، صنعت الکترونیک و الکتریکی و همچنین تولید انواع لوازم ورزشی اشاره کرد.

ورق‌های فولادی موجود در بازار امسال

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه را می‌توانید به صورت رول و فابریک در بازار پیدا کنید؛ این ورق‌ها به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند بسیار متمایز از دیگر ورق‌ها هستند و افراد برای مصارف مختلف و زندگی روزمره از آن‌ها استفاده زیادی می‌کنند. ورق‌های گالوانیزه در حقیقت همان ورق‌های آهنی هستند که جهت پیشگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی و با هدف افزایش طول عمر و مقاومت روی سطح آن‌ها را با فلز پوشانده‌اند.

ورق‌های گالوانیزه با استفاده از دو فرایند نورد گرم و سرد تولید و روانه بازار می‌شوند و از این ورق‌ها در مکان‌های مرطوب، سقف‌های شیروانی و گلخانه‌ها استفاده می‌شود تا از خوردگی جلوگیری کند. هرچقدر ضخامت این ورق‌ها بیشتر باشد، مقاومت آن‌ها بیشتر است. از جمله خصوصیات این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عرض: ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰

کوتینگ: ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۸۰، ۲۲۰ و ۲۷۵

ضخامت: ۰.۱۸، ۰.۴۰، ۰.۹۰، ۲ و ۶

وزن کویل: ۳.۵ تا ۱۲ تن

قطر داخلی کویل: ۵۷۰ تا ۶۲۰

از جمله موارد مصرف و کاربردهای ورق‌های گالوانیزه نیز می‌توان به استفاده در صنعت خودروسازی، حمل‌ونقل، صنعت کشاورزی، تولید کاغذ و لوله، ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، ساخت وسایلی مانند لوله بخاری، کانال کولر، کابینت آشپزخانه، لوله‌های آب، ساخت سقف شیروانی منازل و… اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم انواع ورق های فولادی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا با آشنایی بیشتر بتوانید در مصارف مختلف از آن‌ها استفاده کنید و با ارائه کارایی مناسب طول عمر سازه مورد نظر شما را افزایش دهند.

همان‌طور که گفتیم هر یک از این ورق‌ها کاربردها، ویژگی‌های ظاهری و البته مشخصات مختص به خود را دارد که آن‌ها را برای مصارف مختلف به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است؛ با داشتن اطلاعات درباره این فاکتورها می‌توانید ورق‌های فولادی مناسب را انتخاب کنید و راحت‌تر تصمیم بگیرید.

درضمن سایت‌های معتبر زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و در حال فروش انواع ورق های فولادی موجود در بازار امسال هستند که برای فراهم کردن محصولات مورد نیازتان جهت اجرای پروژه می‌توانید روی خدمات آن‌ها حساب باز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها