دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
«نیکان امروز» ۲ کتاب تازه وارد بازار کرد/ از روانشناسی تا ادبیات کودک

اردبیل- مدیر انتشارات نیکان امروز از چاپ دو کتاب جدید در حوزه روانشناسی و کودکان خبر داد.

مدیر انتشارات نیکان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، درباره تازه‌های نشر این انتشارات گفت: «با هم شاد بودن» عنوان کتابی است هفته گذشته چاپ شد و به استفاده از علم روانشناسی مثبت برای ساختن عشقی پایدار پرداخته است.

زعفر احدزاده اظهار کرد: نویسندگان این اثر سوزان پیلگی پاولسکی، جیمز پاولسکی است که نگار ظهری آن را ترجمه کرده و در ۲۷۰ صفحه به چاپ رسید.

در مقدمه کتاب آمده است: امروزه شادبودن حلقۀ مفقودة سلامت روان جامعه است و همه به دنبال این هستند که بدون پرداخت هزینه‌ای خوشحال باشند، اما شادی هم مانند هر چیز دیگری هزینه دارد و باید بهایش را بپردازیم.

روانشناسی مثبت به جای تمرکز بر حل مشکلات و حذف مسایل منفی و آزاردهنده از زندگی، بر مسائلی تمرکز دارد که زندگی را ارزشمند می‌سازد ومیزان شادی و رضایت ما را از زندگی افزایش می دهد. این کتاب قرار نیست با دستورالعمل‌های جادویی و بدون هیچ زحمتی روابط شما را عالی و رویایی سازد، بلکه کتابی مملو از مشاهدات و تمرینات مبتنی بر دهه‌ها پژوهش علمی توسط شخصیت‌های برجسته در زمینۀ روانشناسی مثبت است.

همانطور که تناسب اندام به راحتی، یک شبه به دست نمی آید و نیاز به باشگاه، مربی و تمرین‌های اصولی و تلاش منظم و مستمردارد، روابط انسانی نیز چنین هستند. با کمک مشاوران و ایجاد عادت‌های منظم و پایدارو انجام تمرین‌های اصولی می‌توانیم روابط‌مان را بهبود بخشیم.

تاریخچه ادبیات کودک عرب با تاملی در اصول و مفاهیم پیش رو

احدزاده اضافه کرد: کتاب دوم چاپ شده توسط نشر نیکان امروز «تاریخچه ادبیات کودک عرب با تاملی در اصول و مفاهیم پیش رو» نوشته «احمد زلط» ترجمه نسیم آقازاده و ویراستار فنی و ادبی محمد پیری‌بنه است.

وی بیان کرد: ادبیات کودک یا ادبیات دوران کودکی یکی از انواع ادبی نو پیدا در حوزه علوم انسانی به شمار می‌رود که در ادبیات معاصر پژوهش و نوآوری در این نوع ادبی جدید افزونی یافته است.

مدیر نشر نیکان امروز با بیان اینکه میراث ادبیات عربی، هم در حوزه ادبیات رسمی و هم در حوزه ادبیات عامیانه، سرشار از انواع متون ادبی است که به دوران مختلف کودکی توجه داشته دارد، عنوان کرد: هرچند صاحب نظران و اندیشمندان معاصر عربی- بدون تعهد به اصطلاح ادبیات کودک، با تعیین نام برای این نوع ادبی نو پیدا، توجهی نکرده‌اند اما ادبیات قدیمی عرب اعم از شعر و نثر، کودک و ادبیات مختص او را نادیده گرفته است.

به گفته احد زاده آثار موجود مربوط به کودکان در کتاب‌های مرجع قدیم و نیز آثار موجود در ادبیات شفاهی کودک که نسل به نسل منتقل می‌شود و همچنین آثار برخی ادباء برجسته معاصر در این حوزه، خود دلیل کافی بر این مدعا است.

وی درباره این کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای که چند روز پیش چاپ شد، بیان کرد: اهداف و اندیشه این کتاب در حیطه آثار ممتاز نویسندگان کتب تربیتی یا دانشگاهی یا سایر پژوهش‌های منتشر شده قبل از آن است.

مدیر نشر نیکان امروز ادامه داد: آثاری که به ادبیات کودک به عنوان یک علم ادبی همچون سایر علوم، نگاه تخصصی و دقیق داشته‌اند تلاش‌های صاحب نظران برجسته ادبیات و علوم تربیتی یا کارشناسان و نویسندگان حوزه کودکان با نظرات اندیشمندان ارزشمندی که ارائه کرده‌اند سهم بسزایی در این حوزه داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها