سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

کردستان - پویش کتابخوان با اجرای برنامه‌های متنوع قصه‌گویی و خوانش کتاب، همزمان با آغاز فصل تابستان در میان هوارنشینان روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان همراه است.

کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران با اشاره به آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: در تابستان ١۴٠١ که اولین سال حضورم در کتابخانه بود وقتی با خلوتی کتابخانه و عدم مراجعه اعضای کتابخوان روبرو شدم، به فکر چاره‌ای افتادم تا در این سه ماه همچنان اعضای کتابخانه به کتاب و کتابخانه دسترسی داشته باشند و ترک مطالعه نکنند.

نوری شهابی ادامه داد: اما از آنجایی که بیشتر مردم و اهالی روستای بیساران همزمان با شروع کار کشاورزی از روستا به خانه باغ‌های خود کوچ می‌کنند و حدود نیمی از سال را در خانه باغ زندگی می‌کنند، باعث ایجاد فاصله بین افراد کتابخوان با کتاب و کتابخانه شده بود.

آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

وی با اشاره به اجرای پویش کتابخوانی هوارنشینان از سال گذشته در این روستان عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق دانش آموزان هوارنشین روستا به کتابخوانی و جلوگیری از دوری آنها از کتاب و مطالعه در ایام تعطیلی مدارس و هوارنشینی خانواده‌ها از مهمترین اهدافی بود که مرا بر آن داشت تا هر هفته به خانه باغ یکی از اعضای فعال برم و براشون خودم کتاب ببرم.

کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران اضافه کرد: بعد از این اقدام فرهنگی، با همراه شدن تعدادی از اعضای فعال کتابخانه و استقبال هوارنشینان از این فعالیت فرهنگی، پویش کتابخوانی هوارنشینان آغاز شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

وی اضافه کرد: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌های به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی است که به منظور مستندسازی این پویش انجام می‌شود که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

شهابی با اشاره به نقش تاثیرگذار اهالی روستا در توسعه فعالیت‌های کتابخوانی در بیساران یادآوری کرد: خوشبختانه مردم روستای بیساران بسیار به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به درخواست مردمی و اهالی روستا از اجرای این پویش افزود: پویش کتابخوان هوارنشین کتابخانه عمومی بیساران همزمان با شروع دفصل تابستان همانند سال گذشته آغاز و اولین فعالیت این پویش در خانه باغ دوتا از اعضای فعال کتابخانه ثمر پیره و مهنا پیره (داخان) به زیبایی هرچه تمامتر برگزار شد.

شهابی همچنین گفت: امسال نیز این پویش با طرح‌هایی جدیدتر و زیباتر پیش‌بینی و طوری برنامه ریزی شده که چهارشنبه‌های هر هفته خانه باغ یکی از اعضای فعال هوارنشین میزبان این پویش باشد و باجمع شدن دانش‌آموزان هوارنشین روستا و رفتن ما به آنجا فعالیت‌های کتابخوانی و قصه گویی و کلاس های دیگری در آنجا برگزار شود.

پویش کتابخوان با اجرای برنامه‌های متنوع قصه‌گویی و خوانش کتاب، همزمان با آغاز فصل تابستان در میان هوارنشینان روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد همراه است.

آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

آغاز پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران سروآباد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها