چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کتاب «این پسر چه قدر کتاب می‌خورد» بلندخوانی و بررسی شد

هرمزگان - دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس گفت: کتاب «این پسر چه قدر کتاب می‌خورد» در این محفل بلندخوانی و بررسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، با ابراز خرسندی از برگزاری مداوم «محفل ادبی آفتاب بندرعباس» به مدت حدود ۲ سال گفت: این هفته نیز کتاب «این پسر چه قدر کتاب می‌خورد.» بلندخوانی و بررسی شد.

وی در ادامه افزود: جلسه این هفته نیز طبق روال همیشه راس ساعت ۱۸ آغاز شد و با همکاری کودکان حاضر، کتاب «این پسر چه قدر کتاب می‌خورد.» با نویسندگی و تصویرگری «اولیور جفرز» و ترجمه «نسرین وکیلی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بلند خوانی شد و در خلال آن نیز، اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

والا با اشاره به بخشی از این کتاب: «هِنری عاشق کتاب است، اما نه آن جور که من و تو دوست داریم. او دوست داشت به جای خواندن، آنها را «ببلعد»! بله او به جای خواندن، آنها را می خورد» اضافه کرد: بنابراین در این کتاب علاقه‌مندی بسیار به خواندن کتاب با واژه «بلعیدن» توصیف می‌شود اما در ادامه به فراگیری مفهوم درونی کتاب و خواندن درست آن اشاره می‌شود.

دبیر «محفل ادبی آفتاب بندرعباس» با اذعان به بخش دیگر از کتاب «هِنری هر چقدر بیشتر کتاب می خورد باسوادتر می‌شود. اما زیاده روی در این کار سرانجام هنری را به دردسر می اندازد. او دیگر نمی‌تواند کتاب‌ها را هضم کند و چیزهایی که یاد گرفته است با هم قاطی می‌شوند. سرانجام هنری خوردن کتاب‌ها را کنار می‌گذارد و کتاب‌ها را می‌خواند و از خواندن آن‌ها لذت می‌برد.»، گفت: در حقیقت این داستان، کودکان را تشویق می‌کند که کتاب‌ها را بدون عجله بخوانند تا هم لذت ببرند و هم بیاموزند.

امیرحسین والا همچنین گفت: بد نیست اشاره شود الیور جفرز به استفاده از ظرافت و لطافت در قصه پردازی شهرت دارد و به خاطر خلق کتاب‌هایش تاکنون چندین جایزه معتبر جهانی دریافت کرده است. «کتاب این پسر چه قدر کتاب می‌خورد» هم بهترین کتاب کودک سال ۲۰۰۷ کشور ایرلند شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر آثار اولیور جفر که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «ما اینجا زندگی می‌کنیم»، «جایی که ما هستیم» و «آنچه خواهیم ساخت» اشاره کرد.

والا در پایان ضمن قدردانی از فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در خصوص پیگیری‌های مصرانه وضعیت برق مجموعه فرهنگی سید احمد خمینی، گفت: هفته گذشته این کتابخانه به مناسب عید غدیرخم تعطیل بود و هفته پیش از آن نیز به علت قطعی برق، امکان برگزاری جلسه فراهم نشد اما امیدوارم با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکل، کاملاً رفع شد و وقفه‌ای در برگزاری محافل ادبی ایجاد نشود.

به گزارش ایبنا، جلسات محفل ادبی آفتاب ساعت هجده سه‌شنبه هر هفته در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها