چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
شهر «انار» میزبان سومین کنگره ملی شعر عاشورایی است

مرکزی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری سومین کنگره ملی شعر عاشورایی با محوریت « واقعه عاشورا و شهدای کربلا» و بخش ویژه عاشورایی غزه( با نگاه ویژه به کودکان )به میزبانی شهرستان ساوه شهر انار استان مرکزی خبر داد.

حسین محمودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی را از اهداف سومین کنگره ملی شعر عاشوری استان مرکزی برشمرد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا سی‌ام ماه جاری تعیین؛ و هفدهم مرداد ماه سال جاری نیز زمان برگزاری کنگره اعلام شده است.

وی تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محیطی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و… را از دیگر اهداف سومین کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره ملی شعر عاشورایی از پذیرفتن آثاری که در همایش‌های دیگر حائز رتبه شده‌اند معذور است، بیان کرد: آثار ارسالی باید روی کاغذ در اندازه A4 تایپ و یا کاملاً خوانا باشد.

وی ادامه داد: همچنین ذکر مشخصات کامل شرکت کنندگان نشانی و تلفن تماس ضروری است.

محمودی‌فر اظهار کرد: بخش اصلی اشعار مرتبط با واقعه عاشورایی و شهدای کربلا و بخش ویژه عاشورایی غزه (با نگاه ویژه به کودکان) تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها