جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کتاب «تاریخ و تمدن سرزمین‌های دهلران و آبدانان» منتشر شد

ایلام- محقق ایلامی؛ کتاب «تاریخ و تمدن سرزمین‌های دهلران و آبدانان» را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام کتاب «تاریخ و تمدن سرزمین‌های دهلران و آبدانان» تالیف کرم علیرضایی در انتشارات سفیر اردهال چاپ و منتشر شد.

در این کتاب ۸۵۰ صفحه‌ای، تلاش بسیار شده تا اطلاعاتی جامع از سیمای تاریخی، تمدنی، طبیعی و اجتماعی سرزمین‌های دهلران، آبدانان، موسیان، زرین‌آباد، میمه و مورموری در استان ایلام به مخاطب ارائه شود.

«دشت دهلران و سرزمین آبدانان در زمره سرزمین‌های پر معنای پیش از تاریخ و دوران تاریخی ایران به شمار می‌روند که از روزگارانی که جنبش انسانی در آنها پدید آمده و همواره از سوی تمدن‌های باختری مورد یورش واقع شده و همین موجب شده که عمده تاریخ این سرزمین از روزگاران هخامنشیان تا هنگامه حکومت صفویه در زوایای تاریک تاریخ همچنان نهفته باقی ماند.

در این کتاب، تلاش شده در پرتو کاوش‌های علمی باستان‌شناسانه، پیشینه کهن این سرزمین، بازشناسی و در بخش تاریخی نیز که عمدتاً از روزگار صفویه به بعد به شمار می‌آید، آگاهی‌هایی ارزنده تقدیم علاقه‌مندان تاریخ ایران شود.»

این کتاب نفیس، دارای بخش‌های: آغاز سخن، چهار فصل اصلی و بخش‌هایی زیر مجموعه فصول چهارگانه، کتاب‌نامه و نمایه است و اثری معتبر، خواندنی و مستند برای علاقه‌مندان و پژوهشگران به این مناطق در استان ایلام است.

به گزارش ایبنا؛ کرم علیرضایی (ه.کاسیان) متولد ۱۳۳۹ در شهر دهلران و دارای مدرک دکترای ادبیات از دانشگاه تهران است و تاکنون بیش از ۲۵ عنوان کتاب در حوزه‌های فرهنگ واژگان، افسانه‌ها، واژه‌نامه ها و… از او چاپ و به تازگی کتاب «تاریخ و تمدن سرزمین‌های دهلران و آبدانان» توسط نشر سفیراردهال، به مدیریت سیدحسین عابدینی، در ۸۵۰ صفحه در بهار ۱۴۰۳ و به قیمت ۷۰۰ هزار تومان در ۵۵۰ جلد، چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها