دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
«دنیای کاغذی» حاصل برگزاری کارگاه‌های نویسندگی است

قم - مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری داستان طلوع جمعه با اشاره به چاپ کتاب «دنیای کاغذی» گفت: این مجموعه حاصل برگزاری کارگاه‌های نویسندگی است.

زهرا عبدی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری داستان طلوع جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به انتشار کتاب «دنیای کاغذی» گفت: مدتی قبل، بنا به درخواست هنرآموزان و باهمکاری نهاد کتابخانه‌ها عمومی کارگاه‌های نویسندگی در سطح استان یزد، به ویژه در مهریز و روستاهای آن برگزار شد. این کارگاه‌ها با حضور اساتیدی از قم از جمله دکتر مسلم ناصری و بنده برگزار شد و در پایان، فراخوان جشنواره منتشر شد.

وی ادامه داد: بعد از انتشار فراخوان نزدیک ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در مهریز ارسال شد و با کمک کارشناسان مرتضی شاهترابی و معصومه میرابوطالبی آثار داوری شدند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری داستان طلوع جمعه تصریح کرد: پس از داوری تعدادی از آثار کودکان و نوجوانان روستاهای مهریز به عنوان برگزیده انتخاب شد و طی مراسمی از آنها تقدیر شد و آثار این نویسندگان در کتابی با عنوان «دنیای کاغذی» توسط انتشارات اندیشه کودک نوجوان منتشر شد.

«دنیای کاغذی» حاصل برگزاری کارگاه‌های نویسندگی است

وی به چگونگی برگزاری کارگاه‌ها پرداخت و عنوان کرد: در کارگاه‌ها، به هنرآموزان تاکید می‌شد تا به موضوعاتی بپردازند که با اقلیم بومی و فرهنگی منطقه‌شان مثل جاذبه‌های منطقه، لباس محلی، صنایع دستی و محیط زیست مرتبط باشد و از طرفی به مشکلات و مزیت‌های زندگی کویری، قنات و باغ پسته توجه داشته باشند.

عبدی اضافه کرد: بچه‌ها در اکثر این داستان‌ها به آرزوها و رویاهاشان پرداختند و نکته جالب توجه این بود که، بیشتر دخترها داستان‌هایی عاشقانه با پایانی خوش، نوشته بودند. در تعدادی از داستان‌ها بچه‌ها دنیایی فانتزی را خلق کرده بودند که در آن یک نوجوان، به ماجراجویی می‌پردازد و گره از مشکلات زندگی مردم سرزمین خود باز می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها