شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
«سیدجواد حجازی» دغدغه کتابخوانی داشت/ توزیع ۱۸ هزار کتاب بین مددجویان دارالایتام مهدیه

همدان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مرحوم سید جواد حجازی علاوه بر دغدغه رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های بی‌بضاعت، نگاه ویژه‌ای هم به حوزه ترویج کتابخوانی بین خانواده‌های کم برخوردار داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید جواد معینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در مورد درگذشت حاج سیدجواد حجازی اظهار کرد: این مرد بزرگ علاوه بر دغدغه رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های بی‌بضاعت نگاه ویژه‌ای به حوزه ترویج کتابخوانی بین خانواده‌های کم برخوردار داشت.

وی افزود: پویش کتاب من طرح ویژه مرحوم سید جواد حجازی بود که در مهدیه همدان در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و ۱۸ هزار جلد کتاب با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها با مضامین علمی، فرهنگی و ادبی بین ۵۰۰ خانواده مددجوی زیرپوشش موسسه دارالایتام مهدیه همدان توزیع شد.

معینی ادامه داد: حجازی، انسان فاضل و بزرگواری بود که عمر خود را وقف مبارزه با طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب هم وقف کارهای فرهنگی، اجتماعی و کمک به ایتام با تاسیس موسسه دارالایتام مهدیه همدان کرد.

وی عنوان کرد: حجازی، طرح پویش اهدای کتاب به مددجویان را بنیان نهاد تا آنکه در کنار حمایت‌های مادی از ایتام و نیازمندان این خانواده‌ها از نظر فرهنگی هم تقویت و حمایت شوند.

«سیدجواد حجازی» دغدغه کتابخوانی داشت/ توزیع ۱۸ هزار کتاب بین مددجویان دارالایتام مهدیه

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: جامعه کتابخوان استان و کتابداران هیچگاه خدمات ارزنده وی در حوزه کتابخوانی را فراموش نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها