چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
رونمایی از توافق‌نامه کنسرسیوم صادراتی سلولزی در هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا

اجرایی شدن بحث کنسرسیوم‌های صادراتی و رونمایی از «توافق‌نامه آغاز به کار کنسرسیوم صادراتی سلولزی» ازجمله برنامه‌های ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا است.

رضا امیدی، رئیس هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به مراسم افتتاح این رویداد گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه با حضور معاون وزیر صمت و ریاست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مقامات اتاق بازرگانی تهران و روسای تشکل‌های صنفی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این رویداد، فرصتی برای بازدید از برندها و آخرین دستاوردهای صنعت کاغذسازی، محصولات، خدمات و توانمندی‌های زنجیره سلولزی کشور و شرکت‌های معتبر خارجی حاضر در نمایشگاه از تامین تا فروش و مصرف، برگزاری جلسات مختلف کاری، ارتباط با شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) و کنسرسیوم‌های صادراتی برای ارتباطات تجاری و اقتصادی فرامزی و حضور در بازارهای جهانی با حمایت‌های مالی و معنوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجار ایران به شمار می‌آید.

امیدی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، توضیح داد: نمایشگاه‌های تخصصی همواره در پی نمایش تکنولوژی‌های روز، ارائه نوآوری و خدمات متفاوت و جدید هستند و با نمایشگاه‌های عمومی که بیشتر جنبه بازاریابی دارند و برفروش متمرکز هستند تفاوت دارند. برندسازی و معرفی محصولات جدید برای بازاریابی‌های آتی در نمایشگاه‌های تخصصی جایگاه ویژه‌ای دارند و باید توجه ویژه‌ای از سوی فعالان صنفی و دولتی به آن‌ها شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش «دستاوردهای زنجیره سلولزی و تجلیل از مقام پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه» خبر داد و گفت: این همایش با هدف گردهمایی صمیمانه زنجیره‌ای از افراد متخصص به‌منظور تبادل‌نظر در مباحث کلان صنعت کاغذ، مقوا و سلولزی تاکنون دو دوره برگزار شده و دوره سوم آن نیز که یکی از رویدادهای نمایشگاه کاغذ است امسال نیز در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

به‌گفته وی، برگزاری این همایش در نیمه دوم سال از یک‌سو موجب پیوستگی و تداوم کارکرد نمایشگاه د طول سال می‌شود و از سوی دیگر زمینه‌ساز ارتباط فعالان بخش‌های مختلف صنعت از تولیدکننده، واردکننده، توزیع‌کننده و… در اجرایی شدن بحث کنسرسیوم‌های صادراتی و رونمایی از «توافق‌نامه آغاز به کار کنسرسیوم صادراتی سلولزی» ازجمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه یک همایش حفظ شود.

امیدی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با هوش مصنوعی در حوزه کاغذ همزمان با روزهای نمایشگاه خبر داد و گفت: اجرایی شدن بحث کنسرسیوم‌های صادراتی و رونمایی از «توافق‌نامه آغاز به کار کنسرسیوم صادراتی سلولزی» ازجمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه امسال به مرحله اجرا خواهد رسید. این کنسرسیوم با حمایت سازمان توسعه تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود و می‌تواند به شرکت‌های کوچک و متوسط برای ورود بازارهای صادراتی، کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: با توجه به شرایط کشور صادرات امری سخت است اما صنعت سلولزی نیز باید همپای صنایع دیگر به بازارهای جهانی دست یابد. به همین منظور در طول برگزاری نمایشگاه غرفه‌ای را در حوزه «مدیریت صادرات» برپا خواهیم کرد تا به این واسطه شرکت‌ها را به سمت این ببریم که تمرکز را به سمت بازارهای صادراتی سوق بدهند.

هفتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه ساعت ١٠ روز سه‌شنبه ٩ مردادماه ١٤٠٣ افتتاح و تا ۱۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها