پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
۷۰ درصد بدهی خارجی پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاه تهران پرداخت شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از پرداخت ۷۰ درصد بدهی پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بودجه برای تامین این بدهی وجود دارد اما باید دید شیوه انتقال ارز و تخصیص بودجه چگونه انجام می‌شود؟

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پرداخت بدهی خارجی دانشگاه تهران پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاه تهران و تقبل بخشی از این بدهی از سوی ایرانداک گفت: خوشبختانه سال گذشته مبالغ مناسبی برای این بدهی پیش‌بینی شد و ایرانداک با مکاتباتی که با خارج از کشور انجام داد، تقریباً در حال پرداخت همه بدهی این است.

وی درباره پرداخت این بدهی تا پایان دولت سیزدهم افزود: بودجه برای تامین این بدهی (پایگاه‌های اینترنتی دانشگاه تهران) وجود دارد اما باید دید شیوه انتقال ارز و تخصیص بودجه چگونه انجام می‌شود؟ در مجموع مشکل پرداخت ۷۰ درصد از این بدهی انجام شده است.

آینده ازآن تولید محتوا در فضای مجازی است

وی درباره مطلوب نبودن شمارگان کتاب‌های ناشران دانشگاهی و افزایش خمیر کردن کتاب‌های این نوع انتشارات در چند سال گذشته اظهار کرد: طبیعی است با توسعه هوش مصنوعی و فضاهای مجازی، بسیاری از منابع و محتواهای تولید شده، دیجیتالی شده‌اند. دلیل دیگری که برای کاهش شمارگان کتاب‌های دانشگاهی می‌توان برشمرد، این است که دانشجویان، ذی‌نفعان و کاربران به محتواهای دیجیتالی علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رغبت و تقاضای افراد به کتاب‌های چاپی کمتر شده است، گفت: در آینده باید به سمتی برویم که استفاده از فضای مجازی توسعه یابد، تدریس در این محیط گسترش یابد و استفاده از وبگاه‌های آموزش مجازی افزایش پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در آینده شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد تا استادان برجسته کشور بتوانند در فضای مجازی تدریس کنند، عنوان کرد: این تولید محتواها و تدریس‌ها باید از نظر سطح قیمت و میزان دسترسی مخاطبان شرایط مطلوبی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها