شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
بهره‌مندی ۷۵۵ هزار نفر از خدمات کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در کشور

خراسان‌رضوی - معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از بهره‌مندی ۷۵۵ هزار و ۸۳۸ نفر از خدمات کتابخانه‌های این آستان مقدس، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حسین خسروی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۳۶۳ هزار و ۱۳۸ نفر از خدمات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و ۳۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات کتابخانه‌های وابسته این آستان مقدس در مشهد و شهرستان‌ها استفاده کردند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت در مجموع، ۳۶۸ هزار و ۱۶۱ جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه‌های این آستان مقدس به امانت گرفته شد و ۶۳۵ هزار و ۲۰۶ جلد کتاب نیز توسط مراجعان در این کتابخانه‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.
خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در دسترس اهل علم و پژوهش قرار دارد، گفت: این کتابخانه‌ها افزون بر ۷۱۰ هزار عضو نیز در سطح کشور دارد.

‌در ادامه، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: در مجموع، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نسخه منبع مطالعاتی اعم از کتاب، نشریه، پایان‌نامه و منابع سمعی بصری نیز توسط افراد حقیقی و حقوقی در سه ماهه نخست سال جاری به این سازمان اهدا شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، افزون بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب، توسط اداره خدمات کتابداری آستان قدس رضوی، خریداری شده است.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی

‌خسروی با اشاره به اجرای برنامه‌های گوناگون توسط بخش ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی این سازمان در طول سال گفت: برگزاری ۷۶۲ برنامه زنگ کتاب، ۱۱۹۶ برنامه کتاب درمانی، ۱۷ نشست ادبی شمس و خوانش متون کهن، ۲۱ نشست تخصصی، ۴۶ نمایشگاه مناسبتی و ۱۸۳ مسابقه کتابخوانی و نقاشی، از جمله اقدامات این بخش در سه ماهه ابتدای سال جاری است.

‌وی تصریح کرد: کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها نیز علاوه‌بر ارائه خدمات مطالعاتی به مراجعان خود، برنامه‌های متنوعی همچون مسابقه فرهنگی، نمایشگاه کتاب، کارگاه آموزشی، جلسات زنگ کتاب و خوانش کتاب و…، در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در این مدت، برگزار کردند.

به گزارش ایبنا؛ سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با دارابودن ۶۰ کتابخانه در کشور و همچنین فراهم‌آوری فضا، امکانات و منابع مناسب و استاندارد، توانسته بستر مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و به تبع آن افزایش علم و فرهنگ در جامعه ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها