شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کمیسیون انرژی مجلس از حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند

بوشهر - نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر حمایت این کمیسیون از حوزه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کنگان، حجت‌الاسلام موسی احمدی ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به‌صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی بسیار بالاست، چون تأثیر روحی و روانی بسیار مثبتی بر جامعه و ساخت شخصیت افراد می‌گذارد، افزود: در مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست کمیسیون انرژی مجلس از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

عسلویه دارای کمترین سرانه کتابخانه‌ای در استان بوشهر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت کتابخان‎‏ه‌های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این حوزه گفت: ساختمان کتابخانه‌های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حیدر راهب افزود: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این دو شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز یا تملک دارایی اعتبار لازم برای افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به‌عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقه‌مندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به اینکه نهادی بهره‏‎‌‬بردار است، بنابراین بودجه‌ای برای ساخت و بازطراحی کتابخانه‌های عمومی ندارد از این‌رو، برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبار لازم است تا این کتابخانه را به کتابخانه‌ای در شأن مردم تبدیل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولان و معتمدین این دو منطقه وجود دارد؛ اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم و نیاز است مسئولان این شهرستان نسبت به این مسئله نیز توجه جدی داشته باشند.

راهب تأکید کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه‌ای استان را دارد و برای جبران این نقص، با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه‌های عمومی باید تسریع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در شهر جم نیز کتابخانه دوم این شهر از سوی شهرداری در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید؛ اما برای تجهیز آن بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند، مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه‎‏اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی، زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در این نقاط به شکل مطلوب‌تری فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها