یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
از ماجرای گروگان‌گیری در مدرسه برادران قندی چه می‌دانید؟

کتاب «گرگ‌ومیش سگی؛ ماجرای گروگان‌گیری در مدرسه‌ی برادران قندی» به قلم پیام ابراهیمی و تصویرگری سوسن آذری توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «گرگ‌ومیش سگی» نوشته پیام ابراهیمی، یکی از کتاب‌های جذاب در ژانر واقع‌گرا برای نوجوانان است. این کتاب از سوی انتشارات هوپا منتشر شده و داستانی پر از ماجراجویی، راز و رمز، دوستی و گروگان‌گیری را به خواننده ارائه می‌دهد. نویسنده با استفاده از زبانی طنز و ساده، یک داستان هیجان‌انگیز برای نوجوانان ارائه کرده است که می‌تواند ذهن آن‌ها را به تفکر و تخیل وادار کند.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «در یک گرگ‌ومیش معمولی، بچه‌ها توی کلاس تقویتی ریاضی آقای انارکی نشسته‌اند که صدای بلندی از حیاط به گوش می‌رسد: «هیچ کی از جاش تکون نخوره!» صدا آنقدر بلند است که بچه‌ها را می‌کشاند پشت پنجره تا ببینند چه خبر است. چهار گروگان‌گیر، با جوراب‌های سیاهی که روی صورت‌شان کشیده‌اند، وارد مدرسه می‌شوند. به نظر خشمگین می‌آیند و اسلحه‌ای که توی دست یکی‌شان است نشان می‌دهد که با هیچ‌کس شوخی ندارند. گروگان‌گیرها به سمت کلاس آقای انارکی حرکت می‌کنند و از آن لحظه به بعد، آن گرگ‌ومیش دیگر یک گرگ‌ومیش معمولی نیست، بلکه تبدیل می‌شود به یک گرگ‌ومیش سگی!»

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

آقای انارکی که چهارزانو زیر تخته نشسته بود، نگاهی به سه شاگرد توی کلاس انداخت و گفت: «خب… هوشنگ هم که طبق معمول دیر می‌آد، پس شروع می‌کنیم.» و از جایش بلند شد و با گچ بالای تخته نوشت: «جلسه‌ی…» اما هر چه کرد دستش به نوشتن نمی‌رفت. نیما گفت: «ما بگیم آقا؟ دوم!» حسین گفت: «بله آقا. صحیح فرمودن. گفت: دوم!» و حسن گفت: «دوم دی…» اما نیما و حسین چنان چشم‌غره‌ای به او رفتند که نتوانست حرفش را تمام کند. آقای انارکی بی‌توجه به هر سه دانش‌آموز زل زده بود به پنجره و سر جایش خشکش زده بود. نگاهش را به بیرون دوخته بود. دستش می‌لرزید و گچ همان‌طور که توی دستش بالا و پایین می‌رفت، ردّ کم‌رنگی از خود به جا می‌گذاشت. گچ روی تخته بالا و پایین می‌رفت: «جلسه‌ی خطوط روی یک نوار مغز سالم»، «جلسه‌ی نمودار تغییرات شاخص بورس»، «جلسه‌ی ثبت زلزله‌ی ۲/۳ ریشتری». دست‌های آقای انارکی مثل یک لرزه‌نگار بالا و پایین می‌رفت و ردّ گچی که روی تخته در نوسان بود تا میانه‌های تخته رسیده بود. بعد ناگهان صدایی از آن طرف پنجره به گوش رسید: «هیچکی از جاش تکون نخوره!».

اطلاعات بیشتر:

کتاب «گرگ‌ومیش سگی؛ ماجرای گروگان‌گیری در مدرسه‌ی برادران قندی» به قلم پیام ابراهیمی با تصویرگری سوسن آذری در ۱۵۲ صفحه و به بهای ۳۳ هزار تومان از سوی انتشارات هوپا، برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ سال منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط