شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
«کومولوس من»؛ داستانی فانتزی درباره ابر کومولوس

کتاب «کومولوس من» به قلم نقی سلیمانی و تصویرگری مهرنوش ستوده توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب تصویری «کومولوس من» داستانی فانتزی است که گفت‌وگو و دوستی دختری به نام پونه با ابری به نام کومولوس را روایت می‌کند. «کومولوس من» داستانی زیبا درباره دوستی، خیال‌پردازی و آشناشدن با نوعی از ابر به نام کومولوس است.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که وقتی به آسمان نگاه می‌کنید ابرهای سرگردان را همچون موجوداتی مختلف ببینید؛ ابرهای سفید و پنبه‌ای که هر لحظه به شکلی دیگر درمی‌آیند. پونه، دخترک داستان «کومولوس من» که کنار پنجره رفته است، آن را باز می‌کند و به آسمان آبی و پرنور نگاه می‌کند. او ابری سفید و پنبه‌ای، سفیدِ سفید و روشن را می‌بیند. پونه از دیدن ابر آنقدر خوشحال می‌شود که رو به ابر می‌پرسد: «آهای، اسمت چیه؟» و ابر جواب می‌دهد: «کولوموس.». یک روز پونه ابری را شبیه به گوسفند دیده بود. وقتی این ماجرا را برای کولوموس تعریف کرد او گفت اینکه کاری ندارد! و شبیه گوسفند شد! این‌طوری بود که دوستی پونه و ابر کومولوس شروع شد و حالا دیگر پونه حیوان موردنظرش را به کولوموس می‌گفت و کومولوس پنبه‌ای نیز در چشم برهم‌زدنی به همان شکل تغییر می‌کرد. طی این داستان، علاوه بر خیال‌پردازی‌های شیرین با موضوع علمیِ شناخت ابر کومولوس و نحوه باریدن ابرها نیز آشنا می‌شوید.

این کتاب یک جلد از مجموعه‬ «بهترین نویسندگان ایران» است که به‬ دبیری محمود برآبادی و با در کنار هم قراردادن داستان‌هایی‬ از نویسندگان تأثیرگذار و‬ صاحب‌نام حوزه‬ کودک، همراه تصویرگری‏‌هایی متناسب، مجموعه‌‏ای ماندگار و خواندنی از آثار این نویسندگان را گردآورده است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «کومولوس من» به قلم نقی سلیمانی با تصویرگری مهرنوش ستوده در ۲۲ صفحه مصور و به بهای ۶۵ هزار تومان از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط