پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
تقویت درک چشایی کودکان با مطالعه یک کتاب شعر

در این مطلب، کتاب شعر «فهمیدن طعم و غذا و چایی به این میگن چشایی» به قلم روث اسپایرو، تصویرگری آیرین چان و سروده گروه شعر کتاب‌های مهتاب را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فهمیدن طعم و غذا و چایی به این میگن چشایی» برداشتی شعرگونه از کتاب "Baby loves the five senses.Taste" است. این کتاب یک جلد از مجموعه «به من بگو این چیه؟» است که از سوی کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) برای گروه سنی «الف» و «ب» منتشر شده است.

مجموعه «به من بگو این چیه؟» مجموعه‌ای چندجلدی است که هر جلد آن یک موضوع علمی را با زبانی آهنگین به خردسالان آموزش می‌دهد. شعرهای این مجموعه را حدیث لزرغلامی به صورت صوتی خوانده است و شما می‌توانید علاوه بر خواندن نسخه کاغذی کتاب، با اسکن‌کردن کیوآر کد روی کتاب‌ها، فایل صوتی آن را نیز بشنوید.

کودکان دوست دارند انواع خوراکی‌ها را بخورند و طعم آن‌ها را بفهمند؛ اما آیا آن‌ها می‌دانند که چگونه می‌توانند طعم چیزهایی را که می‌خورند بفهمند؟ کودک شما با خواندن متن آهنگین و دیدن تصاویر جالب این کتاب به راحتی و به صورت علمی با عملکرد حس چشایی و انواع طعم‌ها آشنا می‌شود.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

پیغام می‌ده به مغزمون، گیرنده‌ی چشایی:

«الو الو مغز عزیز

اومده بود یک لقمه‌ی هوایی

این لقمه‌ی گاززده‌ی بیچاره

بگو چه طعمی داره؟»

مغز می‌گه:

«پیغامتون رسیده!

تا این پیغام رو دیدم

طعم اونو فهمیدم»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات مهتاب، کتاب شعر «فهمیدن طعم و غذا و چایی به این میگن چشایی» از مجموعه «به من بگو این چیه؟» به قلم روث اسپایرو، تصویرگری آیرین چان و سروده گروه شعر کتاب‌های مهتاب را در ۲۴ صفحه مصور رنگی به صورت بورد بوک و به بهای صد هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط