چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
المان کتاب و تاریخ در زنجان نصب می‌شود

زنجان- رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: المان کتاب و تاریخ در زنجان نصب می‌شود.

مجید دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری با هدف ارتقا و بهبود سیمای بصری شهر اقدامات متعددی در زمینه اجرای نقاشی‌های دیواری و رنگ آمیزی‌ها، آذین بندی‌های پارچه‌ای و نوری به مناسبتهای مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به دیوارنویسی مدارس و دیوارهای عمومی سطح شهر با موضوعات فرهنگی و هنری گفت: به ویژه در دیوار مدارس نسبت به نقاشی و رنگ‌آمیزی در حوزه مطالعه و کتاب اقدامات تاثیرگذاری انجام شده است.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به نصب و جاگذاری المان مناسبتی دفتر و کتاب در میادین عمومی شهر به مناسبت بازگشایی مدارس و همچنین هفته کتاب افزود: به دنبال این هستیم که المان‌های با همین موضوع در شهر نصب شود.

دوستی با بیان اینکه نصب المان کتاب و المان‌های تاریخی مربوط به گذشته شهر زنجان در دستور کار این سازمان است، گفت: در آینده نزدیک دو المان «ورکچی» در بازار زنجان و پهلوان حیدریان (یاشیل عباس) هم در میدان پهلوان حیدریان نصب خواهد شد.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان افزود: هدف از نصب نماد ورکچی نشان دادن کسب و کار کهن و اصیل و فرهنگ تاریخی شهر زنجان است و نماد پهلوان حیدریان نیز در راستای ارج نهادن به مفاخر شهری زنجان نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با پیگیری انجام شده به دنبال این هستیم که یکی از خیابان‌های شهر به عنوان کتاب در شهر زنجان نامگذاری شود.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: نقش المان‌های شهری در ارتقای حس تعلق و دلبستگی به مکان حائز اهمیت است و باید معیارهای زیبایی و چشم نوازی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی را نیز در طراحی المان‌ها مدنظر داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط