شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
پویش بزرگ کتابخوانی «معرفت حسینی» برگزار می‌شود

قم - مدیر مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه از برگزاری پویش بزرگ کتابخوانی «معرفت حسینی» با جوایزی، مانند ده‌ها کمک هزینه سفر زیارتی اربعین، و هدایای متبرّک از عتبه امام حسین علیه‌السلام خبر داد.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، از برگزاری پویش بزرگ کتابخوانی «معرفت حسینی» به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت تلازم شور و شوق زیارت در اربعین حضرت سیّد و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با معرفت آن امام همام، بر آن شدیم تا با برگزاری پویش بزرگ کتابخوانی، گامی در جهت افزایش معرفت زائران اربعین به امام حسین علیه‌السلام برداریم و عزاداران و شیفتگان آن امام عزیز را بیشتر با فضائل و مناقب ریحانه پیامبر علیهماالسلام آشنا سازیم.

اکبری شاهرودی در ادامه با معرفی سه کتاب این پویش، افزود: با مشورت برخی از اساتید و پژوهشگران، سه کتاب را برای این پویش در نظر گرفتیم. کتاب «امام حسین علیه‌السلام شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» اثر علامه محمّدتقی جعفری، «پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام» اثر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، و کتاب «گفتارهای حسینی» اثر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، سه کتاب ارزشمندی هستند که انصافاً در مباحث مربوط به تبیین اهداف نهضت جاودان کربلا و شرح ابعاد مختلف قیام امام حسین علیه‌السلام، بسیار مفید و قابل استفاده برای اساتید و پژوهشگران و عزاداران حضرت سید الشهدا علیه‌السلام است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در ادامه بیان داشت: این پویش از ۲۰ محرم الحرام آغاز و تا ۵ صفر ادامه دارد و قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان در ۱۰ صفر انجام می شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می توانند به متن این سه کتاب ارزشمند از طریق آدرس‌های اینترنتی که اعلام می‌شود دسترسی داشته باشند و سپس در آزمون آفلاین شرکت کنند.

مدیر مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه افزود: جوایزی، مانند ۲۰ کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی سفر زیارتی اریعین و ۲۰ کمک هزینه ۲۵۰ هزار تومانی، و ده‌ها هدیه متبرّک از عتبه امام حسین علیه‌السلام برای برگزیدگان این پویش در نظر گرفته ایم که ان شاء الله قبل از اربعین تقدیم عزیزان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها