شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
حمایت ادارات متولی تاثیر بسزایی در فعالیت حرفه‌ای نویسندگان دارد

زنجان- یک نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه حمایت ادارات متولی تاثیر بسزایی در فعالیت حرفه‌ای نویسندگان دارد، گفت: البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار تمامی فعالیت‌های گذشته خود در عرصه کتاب و کتابخوانی، رویکرد جدیدی برای چاپ کتاب‌های نویسندگان استان دارد که باید تاثیرگذارتر شود.

سلمان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه نویسندگی استعدادهای خوبی دارد که روز به روز بر مهارت آنها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع یک اتفاق خوب برای استان محسوب می‌شود و باید از ظرفیت‌‎های موجود در این بخش استفاده شود.

یک نویسنده زنجانی گفت: نگاه جزئی‌نگر نویسنده در توصیف فضاهای بومی و شخصیت‌پردازی مناسب و استفاده خوب از رخدادهای تاریخی و فرهنگی یکی از مسائلی است که به غنای نوشته کمک می‌‎کند.

کریمی با اشاره به اینکه قبلاً غالب کارهای نویسندگی در استان زنجان در حوزه داستان کوتاه بود، اضافه کرد: داستان‌نویسان ما غالباً یک نشست یا دو نشست داستان کوتاه را می‌نویسند اما کار رمان کار سخت و طاقت فرسایی است و بسیار زمان‌بر است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه ادامه داد: امروز فضای مجازی مردم ما را از فرهنگ اصیل کتابخوانی دور کرده، به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از اعضای جامعه تا پاسی از شب وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند که هیچ فایده علمی و مطالعاتی برای آنان ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه حمایت ادارات متولی تاثیر بسزایی در فعالیت حرفه‌ای نویسندگان دارد، گفت: البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار تمامی فعالیت‌های گذشته خود در عرصه کتاب و کتابخوانی، رویکرد جدیدی برای چاپ کتاب‌های نویسندگان استان دارد که باید تاثیرگذارتر شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد در حوزه داستان‌نویسی و شیوه‌های نویسندگی در زنجان گفت: قاعدتاً برگزاری این کلاس‌ها تاثیر مثبتی در ارتقای سطح مهارت‌های نویسندگان دارد.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه ما این پتانسیل را داریم که ادبیات استان را همان طور که شعر این استان مطرح است، مطرح کنیم، اضافه کرد: البته باید حمایت‌های لازم هم صورت گیرد تا نویسنده انگیزه فعالیت در این فضا را داشته باشد.

این نویسنده زنجانی با تأکید بر فضاسازی لازم برای فعالیت نویسندگان به ویژه حمایت از کتاب‌های چاپ شده توسط آنها بیان کرد: غالباً احساس نیازبه نوشتن، باعث می‌شود که نویسنده به سراغ نوشتن در خصوص موضوعی برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط