دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
پویش نذر کتاب و مطالعه برگزار شد

خراسان‌رضوی - پویش نذر کتاب و مطالعه با هدف ایجاد انگیزه و زمینه‌سازی برای پیوند روحی جوانان با کتاب به همت انجمن کتاب پرواز نیشابور در مرکز آموزش سربازی شهید مطهری فراجا شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، پویش نذر کتاب و مطالعه صبح امروز دوشنبه به یاد شهید خدمت هادی میرآبادی، سرهنگ دوم با هدف ایجاد انگیزه و زمینه‌سازی برای پیوند روحی جوانان با کتاب، به همت انجمن کتاب پرواز نیشابور در مرکز آموزش سربازی شهید مطهری فراجا کهن‌شهرِ نیشابور برگزار شد.

پادگان آموزش شهید مطهری که همواره به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت داده و با انجام برنامه‌های جانبی و اهدا جوایز و اجازه برای مرخصی‌های تشویقی سعی در ایجاد انگیزه به کتابخوانی داشته است، همواره لابه‌لای برنامه‌ها و رویدادهای خود، کتاب را از خاطر نبرده است. پویش نذر کتاب و مطالعه این بار در این مرکز، با اهدا ۳۰۰ کتاب به نیت مطالعه و گردشِ آن میان سربازان و خانواده‌هایشان انجام پذیرفت.

پویش نذر کتاب و مطالعه برگزار شد


در ابتدای این برنامه سلیمی، ریاست حوزه عقیدتی سیاسی مرکز آموزش سربازی شهید مطهری فراجا با معرفی این آموزشگاه و اعلام برنامه‌های فرهنگی این مرکز به اهمیت کتاب و کتابخوانی در این مجموعه اشاره داشت و این قول را داد تا بهترین برداشت‌هایی که سربازان از کتاب‌ها ارائه دهند مورد تقدیر قرار بگیرد.

سپس مهدی نوروز، استاد دانشگاه در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی و اثرات مثبت آن در زندگی شخصی انسان‌ها اشاره داشت و گفت: کتابخوانی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده است. با خواندن کتاب، می‌توانیم به فردی بهتر و آگاه‌تر تبدیل شویم.


وی افزود: کتابخوانی به ما کمک می‌کند تا خودآگاهی بیشتری پیدا کنیم و به رشد شخصی برسیم. خواندن کتاب به طور مداوم، باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز می‌شود.

پویش نذر کتاب و مطالعه برگزار شد

در ادامه محمد کاظم صادقی، عضو شورای اسلامی شهرستان نیشابور درباره این پویش فراگیر در شهر نیشابور توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: در صدد آن هستیم تا این پویش نذر کتاب را گسترده‌تر کنیم و به صورت مکرر با حضور فعالان عرصه کتاب در نیشابور برگزار شود.

پس از آن احمد شافعی، معاونت سیاسی اجتماعی شهر نیشابور نیز به عنوان سخنران پایانی از اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش سازنده آن در شکل گیری شخصیت وجودی افراد اشاره داشت و این حرکت مثبت و ارزشمند را تقدیر کرد و از مسولان برگزاری این رویداد فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

در انتهای این رویداد فرهنگی که در نمازخانه پادگان آموزشی شهید مطهری و با حضور همه سربازان این دوره آموزشی انجام گرفت با اهدا کتاب به سربازان این مجموعه پایان یافت.

به گزارش ایبنا؛ این رویداد که صبح امروز برگزار شد با حضور احمد شافعی، معاون سیاسی اجتماعی نیشابور؛ محمد کاظم صادقی، عضو محترم شورای شهر نیشابور؛ مهدی نوروز، استاد دانشگاه؛ محمد احمدآبادی، عضو هیئت مدیره انجمن کتاب نیشابور؛ محمدی، رئیس انجمن فرهنگی کتاب؛ قدمیاری، نماینده مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور؛ افشار، از ناشران برتر کشور و سعید درودی، عضو انجمن فرهنگی کتاب نیشابور و یحیی شکفته، روابط‌عمومی انجمن فرهنگی کتاب پرواز همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها