سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مرکز مبادله کتاب لرستان افتتاح شد

لرستان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: مرکز مبادله کتاب لرستان به عنوان یک مرکز پشتیبانی و آماد کتابخانه‌های و سرمایه در گردش فرهنگی لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، علی‌اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز مبادله کتاب استان گفت: مرکز مبادله کتاب امروز به عنوان یک مرکز پشتیبانی و آماد و یک قرارگاه فرهنگی و پدافند غیر عامل افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه در استان‌های برخودار و مهم کشور این اتفاق افتاده است، افزود: این مرکز در استان لرستان با تلاش شبانه‌روزی دو ماهه انجام شد و امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

مرکز مبادله کتاب لرستان افتتاح شد

وی با اشاره به اینکه این مرکز هم دریافت منابع دارد و هم کتاب در اختیار فضای کتابخانه‌های عمومی استان قرار می‌دهد، افزود: از همه مردم دعوت می‌شود به عنوان یک صدقه جاریه کتاب‌های خوانده شده خود را در اختیار کتابخانه حضرت مهدی (عج) به عنوان مرگز مبادله کتاب کتابخانه‌های عمومی لرستان قرار دهند.

وی گفت: در قالب یک پویش کتاب‌های بلااستفاده در اتاق مدیران در اختیار مرکز مبادله قرار گیرد در این راستا چهار هزار جلد توسط جهاد دانشگاهی به کتابخانه‌های استان اهدا کردند و امیدواریم این اقدام توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: مرکز مبادله کتاب استان در کتابخانه حضرت مهدی (عج) در منطقه گلدشت شرقی خرم‌آباد به نام شهید رستمی مقدم شهید مدافع حرم مزین شده است و امیدواریم مایه خیر و برکت باشد.

وی افزود: در حال حاضر در استان ۵۹ کتابخانه مشارکتی و نهادی با بیش از ۴۰ هزار و ۱۰۰ عضو در این استان فعال است و تلاش می‌شود در هفته دولت شاهد افتتاح کتابخانه در پل‌دختر مزین به نام شهید رئیسی و سلسله باشیم.

به گزارش ایبنا، در حاشیه این مراسم از خبرنگار ایبنا در لرستان به مناسبت روز خبرنگار تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها