سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان» منتشر شد

کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان؛ کمک به رشد مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و خلاق» به نویسندگی نیک همِند و ترجمه علی ظفر قهرمانی‌نژاد از سوی فرهنگ نشر نو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان؛ کمک به رشد مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و خلاق» یکی از جلدهای مجموعه «هنرهای جامعه‌بنیان» است که از سوی فرهنگ نشر نو منتشر و روانه بازار نشر شده است. این اثر را نیک همِند نوشته و علی ظفر قهرمانی‌نژاد به فارسی برگردانده است. نسخه اصلی «تئاتر مجادله برای کودکان» سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات ترنتام در لندن منتشر شده است.

«تئاتر مجادله برای کودکان» کتاب بدیعی است که کارکرد درام برای کودکان دبستانی را شرح می‌دهد. تلفیق پویایی است از تئاتر و روان‌شناسی که هر گام از فرایند تئاتر مجادله را، اعم از فعالیت‌ها و کارگاه‌ها و اجراها، توضیح می‌دهد با این هدف که فعالان حوزه کودک و نوجوان بتوانند پروژه‌های تئاتر مجادله برگزار کنند.

الگوی سنجیده این کتاب، کودکان را در مواجهه با بی‌ثباتی‌های خانوادگی توانمند می‌سازند و به آن‌ها کمک می‌کنند مسائل بغرنجی چون گذار به مدرسه، منزل، یا حتی کشوری جدید را بررسی کنند. استفاده از تئاتر مجادله در مدارس و سازمان‌های ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند درک کودکان را از همبستگی، تعلق، مسئله‌گشایی، اعتراض سازنده و عضویت در اجتماع ارتقا بخشد و آن‌ها را به آزمودن انواع نقش‌ها و کشف راه‌حل‌های کارساز و بادوام برای مشکلات شخصی و عمومی ترغیب کند.

«تئاتر مجادله برای کودکان» منبع ارزشمندی است برای معلمان، روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی، هنردرمانگران و سایر کسانی که علاقه‌مندند با کودکان و نوجوانان در فضاهای آموزشی و اجتماعی کار کنند. ۶ فصل این کتاب به ترتیب عبارت‌اند از: «زمینه‌چینی»، «کارگاه‌های آموزشی»، «اجرا»، «نقش‌زدایی و مراقبت پسین»، «منابع و کارمایه‌ها برای یک پروژه تئاتر مجادله» و «راهی نه‌چندان پیموده».

این کتاب حاوی نمونه‌هایی از تئاتر مجادله و قصه‌های آن‌هاست که بر دو مطالعه پژوهشی استوار است؛ همچنین شامل چندین روایت از پروژه‌هایی است که مؤلف کتاب، هدایت آن‌ها را بر عهده داشته است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان؛ کمک به رشد مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و خلاق» به قلم نیک همِند و ترجمه علی ظفر قهرمانی‌نژاد در ۱۸۹ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و به بهای ۲۰۰ هزار تومان از سوی فرهنگ نشر نو منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط