جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
توانبخشي آبي با اثر جديد هيومن كنتيكس

كتاب «ورزش‌هاي آبي براي توانبخشي و آموزش» اثر«لري.دين برودي» و «پائولا ريچلي گيجل» كه اين بيان كننده چگونگي طراحي برنامه‌هاي آب‌درماني پيشرفته توانبخشي براي گروه‌ها و افراد مختلف در طول عمر است، از سوي انتشارات هيومن كنتيكس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بيان پاسخ‌هاي فيزيولوژيكي براي اشخاصي كه از بيما‌ري‌هاي ريوي، كليوي، عضلاني و عصبي رنج مي‌برند و ارايه برنامه‌ ورزش‌هاي آبي، آب درماني و همچنين آماده سازي بدن نسبت به واكنش‌هاي محيط زيست به ويژه در آب، مي‌تواند منبع مناسبي براي كارشناسان ورزشي همچنين پزشكان و مربيان واقع شود.

اثر حاضر ورزش‌هاي آبي و توانبخشي را به صورت كتابي تصويري ارايه مي‌كند و بخش عمده كتاب را تمرينات و نكات كليدي در اجراي آن‌ها به همراه تصوير تشكيل مي‌دهد. همچنين يك لوح فشرده «دي‌وي‌دي» نيز همراه اين اثر است كه با ارايه مطالب قابل چاپ و ارزيابي نياز‌هاي مخاطبان در چند موقعيت و بيان روش‌هاي درماني در شرايط ويژه و همچنين انتخاب مناسب‌ترين روش‌هاي درماني مي‌تواند به مخاطبان خود كمك كند.

كتاب حاضر با پرداختن به تمام جمعيت يك جامعه و گروه‌هاي سني و ارايه اطلاعات نويسنده در قالب، برنامه‌هاي مختلف براي مخاطبان و تقسيم‌بندي آن‌ها به صورت، ورزشكاران مصدوم، افراد مسن و افرادي با نيازهاي ويژه ورزشي نظير بيماران مبتلا به فلج مغزي، صدمات مغزي و سكته مغزي و آرترويت روماتوييد، مي‌تواند براي تمام قشرهاي جامعه موثر واقع شود.

اين اثر در 16 فصل تنظيم شده است كه از جمله آن مي‌توان به ورزش‌هاي آبي و خواص درماني، فلسفه و تكنيك آب درماني، درمان طبقه‌بندي شده، روش حلقه، هوش مصنوعي و فايل‌هاي مرتبط با بيماران، تمرينات مربوط به اعصاب ماهيچه‌ها، آموزش مركزي و حالات عضلات صورت افراد با نياز‌هاي ويژه در تمرينات اشاره كرد.

«لري دين برودي» يكي از دو نويسنده اثر، درمانگر ارشد در مرکز مديسون و ويسكانسين است. تجربه وي در درمان و تمرينات آبي به بيش از 20 سال مي‌رسد. او همچنين از نويسندگان محبوب و پركار در حوزه پزشكي ورزشي به شمار مي‌رود كه در سال 2006 نيز موفق به دريافت جايزه طب ورزش شد.

«پائولا ريچلي گيجلي» ديگر نويسنده اين كتاب، استاديار بخش درمان فيزيكي و توانبخشي علوم دانشگاه مريلند در كالج پارك دانشكده پزشكي آمريكا است. وي دارنده جايزه تحقيقات برجسته در سال 2006 است. گيجلي همچنين رييس سابق بخش طب ورزشي آمريكا (APTA) بوده و در چند مجله پزشكي ـ ورزشي ايران به عنوان ويراستار علمي به همكاري پرداخته است.

كتاب «ورزش‌هاي آبي براي توانبخشي و آموزش» از سوي انتشارات هيومن كنتيكس در 368 صفحه و بهاي 74 دلار منتشر و روانه بازار نشر آمريكا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط