شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
نمایشنامه‌ «طناب» منتشر شد

نمایشنامه‌ «طناب» نوشته‌ی پاتریک همیلتون و ترجمه‌ی نگین رضاپور در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۳۳۰ نسخه در ۹۹ صفحه به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به همت انتشارات افراز منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه «طناب» نوشته‌ی پاتریک همیلتون و ترجمه‌ی نگین رضاپور در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۳۳۰ نسخه در ۹۹ صفحه به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به همت انتشارات افراز منتشر شده است.

نمایشنامه طناب با موضوع نمایشنامه در گروه نمایشنامه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

پاتریک همیلتون نویسنده‌ی نمایشنامه طناب در سال ۱۹۲۹ و با الهام از یک اتفاق واقعی این اثر را نوشت. این نمایشنامه شهرت یافت و بارها و بارها مورد اقتباس چه در صحنه و چه در تلویزیون قرار گرفت. نمایشنامه طناب یکی از آثار مشهور نمایشنامه‌نویس انگلیسی، پاتریک همیلتون (Patric Hamilton) است. این نمایشنامه به خاطر سبک دلهره‌آور و موضوع جنایی خود شناخته شده و در دسته آثار تئاتری جنایی و روانشناختی قرار می‌گیرد.

طناب به بررسی مضامینی همچون اخلاق، قدرت، نیهیلیسم و تأثیرات قدرت بر رفتار انسانی می‌پردازد. این نمایشنامه همچنین به چالش کشیدن ایده‌های مربوط به قتل بی‌نقص و تعارضات روانشناختی ناشی از آن می‌پردازد.

این نمایشنامه در سال ۱۹۴۸ توسط آلفرد هیچکاک، کارگردان مشهور، به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. فیلم طناب از آن جهت نیز مورد توجه قرار گرفت که هیچکاک تصمیم گرفت فیلم به شکلی ساخته شود که به نظر برسد بدون قطع و در یک پلان طولانی فیلم‌برداری شده است، هرچند که در واقع این‌گونه نیست.

نمایشنامه طناب به دلیل نوآوری‌های خود در داستان‌پردازی و پرداختن به مسائل اخلاقی و روانشناختی، همچنان یکی از آثار مهم در زمینه تئاتر و سینما محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها