یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
نمایش آیینی خرابه‌نشین به روی صحنه رفت

خراسان‌رضوی - اعضای فعال کتابخانه ابویسان نمایش آیینی (مقتل خوانی) خرابه‌نشین را که تلفیقی از رنج و درد اسرای کربلا و کودکان فلسطینی است به صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، اعضای فعال کتابخانه ابویسان نمایش آیینی (مقتل خوانی) خرابه نشین را همزمان با شهادت حضرت رقیه (س) اجرا کردند.

زینب ابویسانی مسئول کتابخانه عمومی شهدای ابویسان در خصوص نمایش آیینی (مقتل خوانی) خرابه نشین گفت: زنده نگه داشتن ارزش‌های دین مبین اسلام، شناخت سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و درک واقعی از حادثه کربلا و وقایع پس از آن باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار کرد: اجرای نمایش آیینی (مقتل خوانی) خرابه نشین تلفیق رنج و درد اسرای کربلا وکودکان فلسطینی است.شهادت حضرت رقیه (س) از زبان مادر غزه برای کودک مجروحش روایت شد و از اجرای سرود با محوریت کودکان فلسطینی آغاز و در ادامه ورود اسرا به خرابه شام و تا لحظه شهادت حضرت رقیه (س) و کودک فلسطینی ادامه داشت و شرح حال کودکان بیگناه سال شصت و یک تا به امروز در آن به نمایش گذاشته شد.

نمایش آیینی خرابه‌نشین به روی صحنه رفت

مسئول کتابخانه گفت: در بخش دیگر برنامه اجرای نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی بود و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و زائران اربعین حسینی دل حاضران را لرزاند.

ابویسانی اذعان داشت: متن های اجرای بچه‌ها برگرفته از کتاب «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی بود.

نمایش آیینی خرابه‌نشین به روی صحنه رفت

این مراسم با استقبال گسترده دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود و پایگاه بسیج کوثر، خانه قرآن و خیرین روستا در برگزاری مراسم عزاداری شهادت و سفره بزرگ حاجات رقیه (س) مشارکت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها