سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
«پاتوق کتاب بندرعباس»؛ مرکز تخصصی ارائه کتاب‌های کار آفرینی

هرمزگان - «پاتوق کتاب بندرعباس» مرکز تخصصی ارائه کتاب‌های کار آفرینی، سرزمینی برای رسیدن به اوج لذت مطالعه و دورهمی‌های دوستانه جامعه کتاب‌خوان بندرعباسی است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - یوسف ملایی: «پاتوق کتاب بندرعباس» گوشه‌ای گیرا، شاعرانه و خواستنی در انتهای راهرو کم عرض به طول حدود ۵۰ متری در خیابان دانشگاه بندرعباس چشم انتظار دوستداران کتاب و ادبیات است. فضایی آکنده از عطر کتاب و شمیم دانایی و پاتوق شب‌نشینی دوستداران رمان، سرزمینی برای رسیدن به اوج لذت مطالعه و دورهمی‌های دوستانه جامعه کتاب‌خوان بندرعباسی است و یاسمن شجاعی حسن لنگی، مدیر «پاتوق کتاب بندرعباس» است.

این کتابفروشی در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۴ و در نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲، پذیرای مراجعه کنندگان است. در کتابفروشی، کتاب‌های کارآفرینی به صورت ویژه و کتاب‌های تخصصی حوزه کسب و کار و رشد اقتصادی، آثار حوزه کودک و نوجوان، کتاب‌هایی با موضوع فلسفه، تاریخ، دفاع مقدس، فلسفه غرب، شرق و اسلامی، تربیتی، علوم اجتماعی، ادبیات، رمان غرب کلاسیک و رمان ایرانی عرضه می‌شود.

تنها نماینده هرمزگان در نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب

«پاتوق کتاب بندرعباس» با ۲ هزار و ۶۰۰ عنوان و بیش از ۶ هزار جلد کتاب در نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب تهران امسال به عنوان تنها نماینده هرمزگان حضور داشت. در نمایشگاه مجازی هم فروشگاه‌های کتاب می‌توانند از درگاه فروش استفاده کنند و هم مخاطب می‌تواند از قیمت‌های رقابتی فروشگاه‌ها در مقایسه با هم و ناشرها به نیکی استفاده ببرد.

اهداف بزرگ «پاتوق کتاب بندرعباس»

کتابفروشی «پاتوق کتاب بندرعباس» چند هدف بزرگ را برای خودش تعریف کرده است که یکی از اولویت‌هایش در راستای زیست بوم جنوب و منطقه جغرافیایی و دیگری ترویج و تحکیم فرهنگ ایرانی اسلامی است. اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان و همچنین اولویت قرار دادن نیاز و شأن مخاطبش بر فروش کتاب از دیگر اهداف متعالی این کتابفروشی است. هر کتاب با هر ترجمه‌ای یا حتی هر قلمی (از لحاظ سطح نویسندگی) در پاتوق کتاب را توهین به شعور مخاطب می‌دانند و حتی اگر برای آن‌ها سود زیادی داشته باشد و اگر به طور اتفاقی کتابی خارج از استانداردها وارد فروشگاه بشود یا از قفسه‌ها جمع شده و از دسترس مخاطب دور می‌شود و یا صادقانه مخاطب را در جریان نقاط ضعف کتاب قرار می‌دهند و اختیار و انتخاب را بر عهده خودش قرار می‌دهند.

رمان، محور نشست چهارشنبه شب‌ها

دورهمی چهارشنبه شب رمان خوان‌های بندری در «پاتوق کتاب بندرعباس» محقق می‌شود. در این نشست قاعده کار اینگونه است که یک کتاب رمان به شرکت کنندگان معرفی می‌شود و در فرصت یک هفته بخشی از آن را که از پیش مشخص کرده‌اند، مطالعه می‌کنند و در دورهمی، نقد و بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایبنا، «پاتوق کتاب بندرعباس» در خیابان دانشگاه مرکز استان هرمزگان، ۵۰ متر بعد از مرکز جهاد دانشگاهی و در انتهای پاساژ کاکتوس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها