دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
انتشار ۸ عنوان رمان و زندگی نامه بزرگان و دانشمندان فارس

فارس- مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس از انتشار ۸ عنوان رمان به صورت زندگی‌نامه از بزرگان، دانشمندان و نخبگان استان فارس خبر داد.

حبیب شریف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، گفت: زندگی نامه ۸ نفر از نخبگان و بزرگان به صورت رمان در مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس تهیه و چاپ شده است.

وی با اعلام اینکه کتاب امیر دریادار حبیب الله سیاری که توسط این مجمع منتشر شده است به چاپ چهارم رسید.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از انتشار کتابی در رابطه با پروفسور داریوش مولا خبر داد و گفت: زندگی نامه این نخبه استان فارس در دست تالیف قرار دارد و در مرحله ویراستاری است.

شریف با تاکید بر اینکه در این آثار زندگی نامه علمی و فرهنگی بزرگان و نخبگان از ابعاد مختلف مورد نظر قرار می گیرد، افزود: هدف ما از انتشار این مجموعه کتاب ها الگوسازی برای جوانان است بنابراین ابعاد مختلف شخصیتی زندگی نامه این افراد بررسی می‌شود.

وی همچنین از انتشار کتاب دکتر «آهنگ کوثر» پدر آبخوان داری و آبخیزداری به مناسبت تکریم این بزرگوار در سال جاری خبر داد و گفت: کتاب فوق در مرحله مصاحبه قرار دارد.

شریف ترکیب نویسندگان کتاب‌های یادشده را نام برد و گفت: یکی از افرادی که در این زمینه به ما کمک می کند حمید روزی طلب است که به همراه همکاران خود این کتاب‌ها را تدوین می‌کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس با یادآوری اینکه هدف از انتشار این کتاب‌ها الگوسازی برای نسل جوان است، خاطرنشان کرد: این آثار در قالب جایزه در اختیار جوانان، دانشجویان و دانش آموزان قرار می گیرد اما چنانچه ارگانی خواستار خریداری این آثار باشد آمادگی داریم در اختیار آنان قرار دهیم البته هزینه آن در راستای حمایت از چاپ بعدی کتاب در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه مجمع یادشده به منظور عملیاتی شدن پروژه‌های خیرین شکل گرفته است، گفت: بورس ها و جوایز بنیاد در راستای توانمندسازی استعدادهای جوان و نخبه است. بنابر این بنام دانشمندان، نخبگان و مشاهیر جوایزی تعریف کردیم تا جوانان شناسایی و توانمند شوند که تاکنون ۶۵ جایزه را به نام بزرگان تعریف کردیم.

شریف از تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور در ۱۴ استان دیگر خبر داد و گفت: با توجه به بازخورد مثبتی که بنیاد ملی نخبگان از این مجمع گرفت دیگر استان ها نیز ترغیب به راه اندازی آن شدند.

به گفته او، ۱۲۰۰ دانشجو تحت حمایت مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس هستند و تا یک ماه دیگر ۲۰۰ دانشجو به این جمع افزوده می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس درخصوص مهاجرت نخبگان به خارج هم عنوان کرد: وظیفه ما نگه داشتن نخبگان در کشور نیست و مراتب بالاتر باید در این زمینه فعال باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها