جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
معاونت فرهنگی همواره پیگیر حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر بود

نغمه مستشارنظامی، شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال اخیر همواره پیگیر حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر بوده است.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نغمه مستشار نظامی، شاعر: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم جناب آقای احمدوند، همواره حامی اهالی فرهنگ و ادب بوده و هست و دوران مدیریت وی یکی از درخشان‌ترین دوران‌ها برای رویدادهای فرهنگی و ادبی و به ویژه جوایز ادبی بود.

جایزه جلال آل احمد و جایزه شعر فجر که مهم ترین جوایز ادبی کشور هستند در این دوران بسیار با شکوه و در خور برگزار شدند.

درخصوص جشنواره شعر فجر، انتخاب دبیران شایسته از میان چهره های ادبی، این جشنواره را به مسیر اصلی و جایگاه شایسته خود بازگرداند، به ویژه در هجدهمین دوره برگزاری این جشنواره به دبیری علیرضا قزوه، مبلغ جایزه به گونه شایسته‌ای افزایش یافت و با برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی «سرزمین شعر» به عنوان پیوست رسانه‌ای این جشنواره، شعر امروز به میان مردم آمد و این امر منجر به تحقق عدالت فرهنگی و نیز حمایت شایسته از شعر و ادبیات فارسی شد.

کارکنان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوران همواره پیگیر حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر بودند و هر زمان مشکلات دوستان شاعر به ایشان ارجاع شد از کمک و یاری فروگذار نکردند. ملاقات مستمر و تقدیر و تجلیل پیشکسوتان و پیگیری امور خانواده شاعران درگذشته از اقدامات ارزشمند احمدوند و همکاران وی در این معاونت بود.

برگزاری دوره‌های ارزشمند آموزشی در خانه کتاب و ادبیات ایران، برپایی کارگاه‌های شعر کودک و نوجوان، حمایت از فعالیت محافل ادبی، اهتمام به صیانت از زبان فارسی، حمایت از ناشران و کتاب فروشان در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اقدام ارزشمند فروش برخط کتاب در ایام نمایشگاه کتاب در راستای عدالت فرهنگی، حضور پررنگ و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های کتاب سایر کشورها، حمایت از جشنواره‌های فرهنگی و ادبی، تکریم شاعران و نویسندگان در سفرهای استانی، اهتمام به دیپلماسی فرهنگی و ارتباط شایسته با نویسندگان و شاعران دیگر کشورها، برگزاری شب‌های شعر بین‌المللی با موضوعات روز جهان اسلام از جمله اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها