سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کتاب «امیر بی‌نظیر عشق» منتشر شد

قزوین- کتاب «امیر بی‌نظیر عشق» مجموعه سروده‌های فرزانه شایگان شاعر آیینی قزوینی در ۱۰۶ صفحه توسط انتشارات مهرگان دانش به چاپ رسید.

فرزانه شایگان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین گفت: بعد از انتشار کتاب «عالیجناب عشق» که شرح کامل حادثه کربلا بود و در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید تا مدت‌ها مطالب گوناگون می‌نوشتم اما این نوشته‌ها برایم چندان مطلوب نبود و انگار رضایت و احساسات درونی‌ام برآورده نمی‌شد. تنها زمانی به آرامش می‌رسیدم که به نوشتن مناجات و راز و نیاز با حضرت حق مشغول می‌شدم.

این شاعر آیینی در ادامه توضیح داد: با خود می‌گفتم که از حضرت ارباب بی‌کفن نوشتی و الان شاید زمان آن رسیده است که از پدر بزرگوار ایشان بنویسی. بنابراین با عشقی وافر شروع به نوشتن و سرودن از حضرت پدر کردم که حاصل آن شد ادغامی از عرفان و عشق به حضرت مولا (ع). به این ترتیب سرودن اشعار مدت شش ماه زمان برد البته چون بداهه می‌نویسم هر زمان که قلم به دست می‌گرفتم شعر جاری می‌شد و اگر تصمیم می‌گرفتم می‌توانستم ظرف یک ماه کل آن را بنویسم. هر زمان که فرصت پیش می‌آمد شروع می‌کردم به نوشتن و گاهی پیش می‌آمد که دست به قلم نمی‌زدم و گاهی فقط چند صفحه در روز می‌نوشتم.

شایگان با اشاره به حس و حالش در زمان سرودن اشعار بیان کرد: وقتی از حضرت مولا سخن به میان می‌آید کلمات قدرت ویژه‌ای می‌گیرند. در اشعارم بیشتر به عدالت، شجاعت و عرفان ایشان توجه کرده‌ام البته ابعاد دیگری از شخصیت ایشان در کتاب نمود دارد اما مفاهیم فوق بیشتر برایم نمود داشت و چون امام علی (ع) عصاره کامل غیرت و مردانگی هستند، اشعار حس و حال حماسی به خود گرفته‌اند و شور خاصی در کلمات ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: لحظه به لحظه سرودن اشعار را با عشق به امام علی (ع) سپری کردم. هر دم ذکر لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم می‌گفتم.

کتاب «امیر بی‌ظیر عشق» شامل ۶۵۰ بیت شعر در ۱۰۶ صفحه با موضوع مدح و ستایش امام علی (ع) به تازگی توسط انتشارت مهرگان دانش قزوین با تیراژ ۳۰۰ جلد منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها