دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
خوانش کتاب «یاد یار و دیار» در مراکز کانون پرورش فکری کردستان

کردستان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از خوانش کتاب «یاد یار و دیار» در مراکز کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: این فعالیت فرهنگی در ایام اربعین انجام شد.

حمیدرضا گوهری با تسلیت ایام اربعین حسینی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: خوانش کتاب «یاد یار و دیار» با هدف ترویج فعالیت‌های اسلامی، ایرانی و پرورش حس دینی اعضا کانون و انس با کتاب اجرا شد.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج آموزه‌های اسلامی در بین نسل امروز عنوان کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند که ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی را برای اعضا تفهیم کند تا قدم به قدم و لحظه به لحظه با ما و در کنار ما این آیین‌ها و باورهای درست ملی و مذهبی را یاد بگیرند و خاطره‌هایی ماندگار در ذهنشان حک شود تا آنها هم در زمان خودش بتوانند رهرو این راه ایمن باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: بر همین اساس در راستای طرح توسعه کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری و معرفی ایام و وقایع و خوانش متون واحد آفرینش‌های ادبی استان کردستان، طرح پویش معرفی و خوانش کتاب «یاد یارو دیار» در مراکز استان مطرح و اجرا شد.

خوانش کتاب «یاد یار و دیار» در مراکز کانون پرورش فکری کردستان

گوهری اضافه کرد: اعضای کانون به بهترین شکل ممکن و با انجام طرح‌های دیواری برای معرفی کتاب و روخوانی و روان‌خوانی و نقد کتاب دست یاری واحد آفرینش های ادبی را گرفتند و باهم این مهم را به سرانجام رساندند.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز کانون در استان کردستان پویش خوانش کتاب «یاد یار و دیار» انجام شد، افزود: اعضای مراکز استان کردستان با خوانش این کتاب با حمید گروگان نویسنده کتاب، جابربن عبدالله انصاری صحابه و یار پیامبر اکرم (ص) وقایع عاشورا و ماه محرم آشنا شدند.

گوهری با بیان اینکه این کتاب از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی است که در تمام مراکز کانون وجود دارد، یادآور شد: کتاب «یاد یار و دیار» از جمله کتاب‌هایی است که به روایت ماجرای زیارت اربعین از زبان جابر بن عبدالله انصاری می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به برپایی موکب در مرز باشماق مریوان گفت: در راستای ارائه خدمات فرهنگی برای زائران اربعین حسینی بخصوص کودکان و نوجوانان، نیروهای داوطلب و جهادی کانون استان‌های اصفهان، کردستان و زنجان به مدت ۱۰ روز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در پایانه مرزی باشماق اجرا می‌کنند.

خوانش کتاب «یاد یار و دیار» در مراکز کانون پرورش فکری کردستان

وی با بیان اینکه موکب کودک و نوجوان در مرز باشماق پذیرای کودکان و نوجوانان و والدین‌شان است، عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تربیت دینی نسل آینده به تمام احوالات کودکان و نوجوانان در راستای فرهنگ عاشورایی هر ساله در مرز باشماق برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متنوع و متفاوتی را با همکاری کارشنان کانون برای این رویداد مذهبی تهیه و تدارک دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها