سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
نشست قصه‌گویی خلاق از کتاب « یک روز بد برای فرانکلین» در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - مسئول کتابخانه سیدالشهدا (ع) حاجی آباد گفت: نشست قصه‌گویی خلاق از کتاب «یک روز بد برای فرانکلین» در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سمیه لشکری ضمن اشاره به مزایای کتاب و کتابخوانی گفت: در راستای جذب کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی، نشست قصه گویی خلاق از کتاب «یک روز بد برای فرانکلین»، درکتابخانه سیدالشهدا (ع) حاجی آباد در شمال هرمزگان برگزار شد.

مسئول کتابخانه سیدالشهدا (ع) حاجی آباد ادامه داد: کتاب «یک روز بد برای فرانکلین»، داستان تصویری جذابی درباره دوستی‌ها، احساسات و دلتنگی‌های کودکان است. این کتاب برنده لوح سپاس از ششمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد شده است.

وی اظهار داشت: این کتاب ماجرای لاک پشتی است به نام «فرانکلین» که از صبح بی‌حوصله و عصبانی است. او پیشنهاد صبحانه خوشمزه مادر را رد می‌کند، لیوان دوست‌داشتنی‌اش را می‌شکند و… حتی بیرون رفتن با دوستانش هم حال او را بهتر نمی‌کند. انگار امروز هیچ‌چیز خوب پیش نمی‌رود! اما چرا فرانکلین ناراحت و عصبانی است؟ چون بهترین دوستش، سمور آبی، همراه با خانواده‌اش، برای زندگی به‌جای دیگری رفته است.

لشکری اضافه کرد: هدف از انتخاب این کتاب، آشنایی کودکان با احساساتشان و پیداکردن راه حل درست برای رفع احساسات چون غم، اندوه، تنهایی و خشم است.

مسئول کتابخانه سیدالشهدا (ع) حاجی آباد عنوان کرد: در این نشست، ابتدا داستان کتاب در قالب یک قصه شیرین با زبان کودکانه برای اعضا و حاضرین قصه‌گویی شد و در ادامه از کودکان خواسته شد برداشت ذهنی خود را از قصه با استفاده از هنر نقاشی بیان کنند.

وی در پایان بیان کرد: شیوه قصه گویی خلاق علاوه بر ایجاد علاقمندی کودکان به مطالعه، باعث افزایش قوه تخیل و پرورش خلاقیت در آنان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها