یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
اربعین حسینی، یک رویداد بزرگ فرهنگی است

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: اربعین حسینی، یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری اظهار داشت: با حفظ و ارتقاء شعور حسینی در کنار شور حسینی، می‌توانیم مفاهیم اسلام را در بین تمام ادیان دنیا و تمام مردم جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام افزود: در نهاد کتابخانه‌ها، به واسطه کتاب و مطالبی که در کتاب‌ها وجود دارد، می‌توانیم در ارتقای شعور حسینی اثرگذاری زیادی را در جامعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا برای سومین سال متوالی با شعار کتاب آزادگان حسین (ع) است، در تلاشیم در موکب امام رضا (ع) شهر مهران و در سه راه کارزان و سایر مواکب شهرستان‌های دیگر با برنامه‌های فرهنگی، خدمات متنوعی را به زائران ارائه دهیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه بیشترین توجه ما به کودکان و نوجوانان است، گفت: سعی داریم که برنامه‌های ویژه طراحی شده برای این قشر، در شناساندن و آشنا کردن آنها با این رویداد بزرگ فرهنگی انجام دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام به فعالیت های کتابداران در این مواکب اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: پرده‌خوانی، آشنایی کودکان با اسامی و ویژگی‌های ۷۲ تن، چاپ ریسه، طراحی ریسه، طراحی پارچه اشک، معرفی کتاب‌هایی با مفاهیم عاشورایی و سایر برنامه‌های متنوع دیگر انجام می شود.

وی در پایان گفت: در این ایام گروه سرود دختران عاشورایی جهت اجرای برنامه‌های مختلف تشکیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها